Niican

Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Livet är en fest :)

Av Denice Lundahl - 15 juli 2009 13:36

Ja det är väl så det ska vara.

När man är ung så ska man väl vara ute och roa sig mesta dels av sin fritid :)

Och om man ska göra det kan man ju lika bra göra det ordentligt :)

Haha kvällen igår började med god mat,god dricka och trevligt sällskap :)
Vi börjar bli bra på det här med att grilla, koka potatis och göra såser , blir bara bättre och bättre.

Haha vi har blivit såna nördar som lagar mat tillsammans och njuter av det goda i livet så som man gör när man är typ 40.

Haha nej men det är mysigt :)

Sen spela vi lite spel , haha och Moa vågar inte spela med oss för jag och bebis är såna killers .

HAHA ingen av oss vill förlora och vi krigar alltid till tusen:)

Men vi vann vars en gång så det fick vi väl nöja oss med :)

Sen trilla det in lite mer folk och lagen ändrades och sen blev det bara galet , som vanligt när vi är i farten ;)

Sen blev det tisdagsklubben och där var mycket trevligt folk , så det gilla vi ;)
Kunde varit utan utfrågningen och att någon hatar mig.

Vet varför dessa ord kom ur din mun och att du inte mena det men tycker ändå det är onödigt att säga så.

Och det är inte så att det var första gången heller utan dessa ord sägs typ varje gång vi träffar varandra.

Men men något att fundera över kanske. . .


Lojalitet, vad har det ordet för innebörd egentligen ?

Familj och släkt ska ALLTID komma först men OM någon i ens familj eller släkt gör något som säger emot ens egna principer och man väljer att motarbeta denna person är man då helt plötsligt inte lojal längre ?

Man ska alltid skydda och stå bakom sina nära och kära men betyder det att man ska säga emot sig själv, ens egna åsikter och principer för att skydda någon som man egentligen tycker har gjort fel ?

Så hur långt sträcker sig egentligen lojaliteten , när slutar man vara lojal, när når man gränser och hur lång är vägen dit ?

Är det egentligen någon som har ett konkret svar på detta eller är det faktiskt så att det är den individuella individen som själv avgör när gränsen är nådd ?

Hmm kanske något som är värt att fundera över ett litet slag :)



Delar med mig av en bild ifrån gårdagen och tackar alla delaktiga för en trevlig, rolig och galen kväll :)

 
 
moa

moa

16 juli 2009 09:40

vad gör jag med min hand? kanske lite the clawman style?

http://mooan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards