Niican

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Denice Lundahl - 15 oktober 2009 08:07

Jag bytade blöja på en flicka förra veckan.
Så börjar hon plötsligt klappa och säga "Duktig"
Så fråga jag henne: Är du duktig ?
Så sa hon : Nej.
-Nähä vem är duktig då ? sa jag.
- Du.
- Jasså ? Varför är jag duktig ?
- På att torka mig, sa hon då.
Haha så jävla söööt :)
Alltså dessa barn, förgyller verkligen min vardag :)
 
Nu spånar jag vidare på det här med barn..
Vet många unga som börjar få barn, har barn eller vill ha barn.
Nu är frågan egentligen varför ?!
Tror det har lite med dagens samhälle att göra .
För vissa kan det vara att det inte finns något jobb, dom vill inte plugga så vad kan man då göra med sitt liv ?
Jo skaffa barn.
Känns som att en del funderar över vad dom ska göra med sitt liv och det enda dom kommer på är att få barn.
I brist på annat så skaffar folk barn.
Många av dom som skaffar barn i tidigt ålder är inte tillsammans med pappan till barnet.
Är det verkligen så genomtänkt alla gånger ?
Jag vill också jätte gärna ha barn, jag hade inte tvekat att skaffa barn nu.
Men jag vill ju ha barn med någon jag älskar och vill leva ihop med.
Inte bara med vem som helst som jag "råkat" bli gravid med.
Eller som jag valt för just då är jag upp över öronen förälskad men vad händer om någon månad när det lagt sig ?
Man måste tänka lite innan man skaffar barn.
Det är ett liv, något du ska forma och fostra i minst 18 år och därefter kommer du fortsätta att finnas och lära i resten av deras liv.
För det första är det inte rätt att skaffa ett barn som pappan inte vill ha (om så vore fallet)
Barnet blir utan pappa och ALLA barn behöver en mamma och en pappa.
Det är inte kul att ha en oengagerad pappa !
Och sen för det andra just nu vill du vara med pappan, just nu älskar du pappan.
Men tänk på att ni är bundna till varandra resten av livet oavsett om du vill eller inte.
Och om fyra år så kanske du hittat en ny och vill du då ha ditt ex i släptåg ?
När du kunde väntat med att skaffa barn med han du har just då.
Då du båda är äldre och klokare ?
Och sen är det inte rätt att bara för du vill ha barn och det är din kropp så ska du tvinga en annan människa till att också få barn.

Jag kan förstå att man verkligen vill ha barn och man kanske verkligen inte vill göra abort men säger bara att man alltid ska tänka 2 ggr innan man handlar.

Vill man verkligen inte göra abort se då till att inte bli gravid från första början istället :)

Jag tror att alldeles för många unga tjejer och även killar i vissa fall ser för lätt på det här med att skaffa barn.

Barn är inget som man bara skaffar, det är inget som man kan gå in i en butik och köpa och senare sälja eller lämna tillbaka om det inte lever upp till dina förväntningar eller du helt enkelt tröttnat.

Har du en gång valt att bli/vara förälder så är du det alltid.

Tänk på det !


Kanske är det någon som i alla fall fått sig en tankeställare nu :)


För övrigt är det kallt ute, inte alls roligt !

Men allt flyter på som det ska, så blir nog bra :)
Förutom att den bilen jag vill ha , vill ingen sälja ! :(

Och jag kan säga att jag bokstavligen snart dööör om jag inte hittar en bil :(

Bettan är verkligen saknad :(


Nej nu måste jag kriga . . . .

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards