Niican

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Denice Lundahl - 18 oktober 2009 10:31

Ibland när man är ute så kan man se en tjej och tänka "Så vacker hon är "
Och då är det en tjej som satt upp sitt hår i en slarvig knut på huvudet och ytterst lite smink eller inget alls.

Vilket innebär att hon är naturligt vacker.

Då slår nästa tanke en " Tänk om jag vore så vacker "

Men är det då så att bara för att tanken slår mig om hur vacker hon är så går hela resten av befolkningen också och tycker det ?

Nej så är det inte. Bara för jag tycker att just hon är vacker så betyder inte det att alla tycker det.

Jag kanske tycker att just denna tjejen är vacker medans du kanske tycker att tjejen med mycket smink och perfekt hår är vacker.

Vi är alla olika och har olika smak.

Och tur det så vi alla kan bli älskade :)
Om alla hade fallit för en och samma person så hade resten av befolkningen aldrig fått uppleva kärlek.

Skönhet ligger i beskådarens ögon.

Så alltså finns det någon där ute som går förbi dig och tänker " Så vacker hon är, varför är jag inte lika vacker som henne"

Eftersom du går och tänker så, så finns det någon som går och tänker så om dig med.

Inte ALLA i hela världen men i alla fall någon !

Så istället för tänka " Tänk om jag vore lika vacker som henne "
Så borde du tänka " Jag tycker hon är vacker och någon runt omkring mig tycker att jag är vacker "

Vi är alla vackra fast på olika sätt.

Vissa tänker man WOW direkt när man ser personen och andra blir WOW under tiden man lär känna personen.

Skönhet ligger både på insidan och utsidan.

Vissas insida är så fin att deras utsida blir det.

Andra har en fin utsida som får deras insida att bli det.

Vissa har charm och utstrålning medans andra bara är jätte vackra.

Så även om inte ALLA tycker du är vacker så finns det alltid NÅGON och NÅGON är bättre än INGEN !
Så älska dig själv, du är vacker :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards