Niican

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Denice Lundahl - 25 juni 2010 11:28

Har varit jätte lycklig för det snart är semester men igår så insåg jag att jag inte längre är det.

För efter onsdag nästa vecka lämnar jag mina barn och det är faktiskt jobbigt.. En flicka som är efter mig alltid och hela tiden , min egna lilla svans som vi brukar säga.

Hon gick på semester igår och vi pussades och kramades massor precis innan jag skulle gå.

Och en pojkes mamma gav mig blommar och sa att dom tyckte väldigt mycket om mig och att jag var en av dom bästa där.

Dom hoppades även att jag kom tillbaka till hösten..

Det värmde hela mitt lilla hjärta kan jag säga er :)

Hur ska jag klarar mig utan dessa små liven ?

Vem ska nu springa och skrika NIC överallt ?

Vem ska nu bli ledsen så fort hon förstår att jag inte är där.

Vem ska nu kalla mig för Tenice eller Nic Nic .

Vem ska nu springa rakt mot min famn med ett leende varje gång den ser mig ? Vem ska nu skicka släng pussar till mig ?

Vem ska nu förgylla min dag med massa kärlek och glädje ?

Vem ska jag nu busa och vara alldeles tokig med ?

Åh :( hur ska jag klara mig utan alla mina barn som jag spenderar ungefär 8 timmar om dagen med 5 dagar i veckan ?

Kommer kännas tomt. Kommer sakna dom jätte mycket.

Precis som jag kommer sakna mina kollegor. Som är helt fantastiska.

Helt underbara.

Ungefär 1,5 månad efter jag börjat, slutade "mormor" som jag kalla henne, haha :)

Vår älskade 65 åring, hon var helt fantastisk.

Och det var sorligt när hon gick och klart man saknar att jobba med henne.

Men en ny kom in så klart och det blev hur bra som helst :)

Vi alla 3 jobbar jätte bra ihop och vi har jätte kul i jobbet :)

HAHA och gårdagen började med att en mamma hade ringt och det hon skulle säga blev lite små galet.

Så vi skratta som ute i korridoren och sen vid frukosten har vi en pojke som kallar hon ena för ett annat namn.

Som är mycket längre och borde vara svårare.

Så efter vi hade rättat honom så fråga vi igen vad hon heter så säger han "tanten"

Och som vi skratta :)

Igår var en helt underbar dag på jobb, precis som alla andra dagar :)

Vi har även haft en vikarie denna veckan och han har tyckt vi är hel tokiga.

HAHA men kul har vi och kul har barnen och det är huvudsaken !

Men man börjar känna att det börjar lida mot sitt slut när föräldrarna kommer med presenter och barnen börjar gå på semester.

Och då blir jag lite ledsen inombords.

Det är ganska jobbigt faktiskt.

Men jag har haft en underbar tid där, underbara barn, kollegor och föräldrar.

Jag tycker om dom massssor :)

Önskar jag fick komma tillbaka men kommer ändå inte bli detsamma med tanke på att hela verksamheten ändras inför hösten, tyvärr..

Men vi får se hur det blir.

Våra föräldrar är så snälla när dom kommer med presenter, blommor osv :) Och deras vänliga ord om hur duktig jag är, dom vill ha mig kvar osv.

Det värmer lika mycket som den kärleken deras barn skänker mig varje dag.

Åh kommer sakna :(

Men jag kommer komma tillbaka nån gång !

Mariehage har som sagt inte sett det sista av mig..

Och annars smyger jag dit på besök för åh jag trivs så bra och älskar alla mina små skruttor och skruttepellar :)

Jag är väldigt glad att jag än en gång fick ha ett 3 månaders vikariat på Mariehage och väldigt tacksam.

Jag lär mig mer och mer för varje gång :)

Men men onsdag blir min sista dag och sen får jag bara hoppas på fint väder så jag kan sola :)
Och massa galenskaper som jag hoppas sommaren bjuder på :)

 

 

Min älskade Elias ringde och prata med mig för en liten stund sen :)
Han sa inte mycket mer än hej men jag log under hela samtalet.

Han är bara fööör söööt :)
"Hej Nicen "

Haha systersbusunge :)

Får snart åka dit och pussa, krama och busa lite med Elias och Kevin :)

 

 

För övrigt önskar jag alla en glad midsommar :)

 

 

Im ouuuut / Denice

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards