Niican

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Denice Lundahl - 1 september 2010 12:42

Vet ni egentligen hur många tjejer där ute i världen som har komplex för sina bröst ?

Inte bara tjejer med små bröst utan även tjejer med för stora bröst.

Tjejer gör bröstförstoringar/bröstförminskningar för dom inte är nöjda med sina bröst.

Varför har vi egentligen dessa komplex ?

Jo många tjejer tror att killar vill att tjejer ska ha stora bröst.

Ju större desstu bättre.

Men är det verkligen så killar ?

Jag är ingen kille så jag kan inte uttala mig om det.

Men om man är tillsammans med en kille är det inte meningen att han ska tycka om dig som du är ?

Om frågan om silikonbröst uppstår borde inte han avstyra det då för han tycker om dina bröst precis som dom är ?
Även om dom inte är jätte stora .

Varför hänga upp sig på sina bröst, du är väl mer än bara dina bröst ?
Det är väl inte dom som gör hela dig ? Inte dom som avgör ifall du kommer vinna en killes hjärta ?

Brösten har egentligen inte så stor betydelse som vi tjejer ibland får för oss att dom har.

Jag säger inte att jag är nöjd med mina bröst men jag borde vara det.

Dom är en del av mig, oavsett om dom inte är jätte stora och alla killars dröm.

Så förhoppningsviss finns det någon som kommer tycka om dom precis som dom är.

Jag har funnit honom en gång och kan finna honom igen.

Jag skoja ibland med mitt ex att jag skulle göra silikonbröst och jag fick alltid samma svar.

"Du behöver inte göra silikonbröst, dina bröst är jätte fina som dom är"

Och det svaret borde egentligen ALLA tjejer få när dom frågar eller påstår för sin kille att dom ska göra silikonbröst.

Det är inte som vi ber er killar att göra operationer för ändra er kropp .

Så varför ska då någon kille få oss att göra det ?

Fast om man tänker efter är det inte så konstigt att alla tjejer drömmer om större bröst.

För i tidningar, filmer osv är dom flesta tjejerna storbystade.

Så vi tjejer har fått bilden av att man ska ha stora bröst.

Men jag känner såhär, vi är alla olika.

Det som passar min kropp passar inte din kropp.

Om en tjej är liten och smal då passar hon inte med jätte stora bröst.

Det kommer se konstigt ut till hennes kropp.

Men vill man som tjej göra silikonbröst för sin egen skull, för man mår dåligt av sina små bröst.

Vissa tjejer har ju faktiskt nästan inga bröst alls.

Då tycker jag det är okej.

Men har du ändå relativt stora bröst och en kille vill att du ska ha ännu större.

Då tycker jag du ska tänka en gång till innan du gör det.

För det första kostar det en del och sen för det andra så ändrar du på en del av dig själv.

Och jag vet inte men jag känner mig mer äkta om jag är som jag är skapad att vara.

Men alla är vi olika men tjejer var nöjda med era bröst.

Dom är fina som dom är och om det finns någon/några killar som inte tycker det så är det han det är fel på och inte er !

Ändra inte på er själva för någon annan utan våga vara som ni är skapade till att vara :)

Han som förtjänar er kommer även tycka om er precis som ni är :)

Och jämför er inte med andra tjejer för hon må ha stora bröst men då har du något annat som hon inte har.

Och jag är hellre äkta än bröst stora som meloner :)

Jag har hellre något i huvudet än allt i brösten, haha :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards