Niican

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Denice Lundahl - 19 september 2010 19:08

Jag tror att jag har utvecklats väldigt mycket som fotbollsspelare detta året.

Och jag tror att vi under förutsättningarna att vi har samma lag till våren kommer att ha haft nytta av denna serien, att vi kommer vara starkare som lag.

För vi har under denna serien haft så mycket otur så det nästan är omöjligt.

Vi har haft all världens skador inom laget, vi har haft allt från sprickor i alla möjliga kroppsdelar till större knäskador.

Vi tappa 3-4 spelare ifrån startelvan då detta hände.

Och eftersom samtliga spelare inte kan spela alla matcher heller, då vi jobbar eller annat plus 3-4 borta pga skador så vi hade inget annat val än gå ner till 14-åringarna och hämta spelare.

Och missförstå mig inte, dessa yngre tjejer har krigat jätte mycket när dom spelat med oss och dom är jätte duktiga.

Men hur ska vi bli ett bra och fungerande lag när våra ordinarie spelare är borta och tjejer som inte kan vårt spel ska spela med oss ?

Det är inte det lättaste, varken för oss eller för dom.

Sen har vi själva varit väldigt slarviga med träningarna det måste vi erkänna.

Då är det också svårt att bygga upp laget.

Säger inte att jag varit bra på den fronten, för jag har också slarvat.

Trots att jag är en av dom med sämst kondition och behöver träningen som mest.

Men jag har haft svårt att gå in i det helhjärtat, då jag i vissa perioder jobbar så mycket och jag måste prioritera jobb framför träning, tyvärr.

Och ibland har jag helt enkelt inte orkat, då jag jobbat 8 timmar med mina små änglar.

Så är det men jag måste säga att vårt lag verkligen chockar mig.

För när vi har som bäst förutsättningar då spelar vi som om vi inte vet vad vi håller på med.

Men när vi har som sämst förutsättningar , ja då jävlar krigar vi som aldrig förr.

Det är sjukt alltså.

Som innan sommaren spelar vi 1-1 mot Vellinge, då alla ordinarie spelare INTE är där plus har vi spelare med känningar i knäna .

Mot klagshamn förra helgen hade vi bara 11 spelare, då en tjej inte spelat på 3 månader.

Vad gör vi ? Jo vi ger motståndarna ordentligt motstånd och gör det svårt för dom.

Vi lät inte dom dominera matchen utan vi tog tag i spelet och gjorde det bästa av situationen.

Ja vi förlora men vad gör det när alla gav 110 % ?

Huvudsaken är att man alltid ger 110% mer än så kan man inte göra.

Som jag sagt förr, vi kan inte göra mål.

Vi kan ha tusen chanser men bollen hamnar aldrig i mål, det är helt sinnessjukt.

Det finns matcher då vi förlorat riktigt överlägset men då har vi förtjänat det.

För då har vi spelat väldigt dåligt.

Men det finns matcher då vi krigat som galningar och hade i alla fall förtjänat att spela lika MEN eftersom bollen aldrig hamnar i målet utan ständigt utanför så förlorar vi för jämnan.

Men jag måste dock ge väldigt mycket beröm till samtliga spelare i laget som kommit till varje match med en positiv inställning.

Då vi förlorat match efter match efter match.

Så ser man ändå samtliga spelare komma till matcherna.

Och det tycker jag är starkt för många spelare ger upp och vill inte spela mer då det blir för mycket förluster.

Men vi har tagit oss igenom denna serien som ett lag, alla har ställt upp, vi har offrat oss på det ena eller det andra sättet.

Allt för att kunna spela matcherna.

Oavsett förutsättningarna så har vi ALLA varit där !
Mot åkarp var vi 13 spelare och jag tror 3-4 av oss hade problem redan innan matchen.

Jag hade sträckning i båda låren och fick kramp i vaden under matchen.

Men vi var ändå alla där och villiga att kriga så mycket som vi klara av.

För ger vi upp för lite skador tjejer ?
Nej det gör vi inte.

Den matchen spela vi så bra, trots att vi var 9 på plan vid vissa stunder, så kriga vi.

Konditionen svek oss men vi gjorde det bästa av situationen.

Ja vi förlora men vi kämpa tjejer.

Och när vi väl kämpar och vill så gör vi det som ett lag.

Innan matchen mot Klagshamn fick vi valmöjligheten att inte spela matchen då vi bara var elva spelare.

Och jag kan säga med handen på hjärtat jag tvivla på oss då vi satt där och diskutera.

Men vad händer när vi kommer dit ?
Jo vi kriga, vi kriga som aldrig förr.

ALLA spela 90 minuter med eller utan kondition.

Vi hitta styrkan hos oss själva och hos varandra och tillsammans kriga vi.

Vad jag vet så tycker jag detta säger ganska mycket om vårt lag ?

Vinna är inte allt, nej vi har inte vunnit någon match denna serien MEN vi har hållt ihop hela vägen.

Från första förlusten till sista och vet ni vad ?
Det säger hur starka vi allihopa är tillsammans.

Och hur stor kärleken och viljan att spela fotboll är.

Säg mig att känslan inte är underbar då vi tar på oss våra vita tröjor, shorts , strumpor och fotbollskor, går ut på planen som ett lag.

Ställer oss efter varandra på ett led, hälsar, intar våra platser, hör domaren vissla i sin pipa och framför oss har vi 90 minuters krigande ?
Säg att ni inte älskar se bollen rulla längst gräset, att ni inte älskar att få röra vid bollen med era fötter, att ni inte älskar då vi lyckas göra mål eller rädda ett mål ?
Att ni inte älskar att höra när övriga spelare ger er positiv respons eller efter matcherna när folk uppskattar ens uppoffringar under matchens gång ?

Jag ÄLSKAR det, känslan är obeskrivlig för mig.

Och jag tror vi alla har en stor kärlek till denna sport för annars hade alla förluster, skador osv knäckt oss som lag.

Men enligt min mening är vi starkare än när vi börja detta året och jag tror vi kommer vara ännu starkare nästa år.

Så antingen tar vi lärdom utav detta eller så ger vi upp inför nästa år.

Jag vet inte hur ni känner men ge upp är inte riktigt min grej.

Jag är för envis för det.

Och jag tror att jag själv utvecklats denna serien och jag tror att jag kan utvecklas mer och jag är villig att se vad som kan ske med vårt lag.

Hoppas vi alla har denna vilja och att vi nästa år kan starta serien med ett starkare lag.

Jag tror på oss, jag tror på er, vi har krigat oss igenom serien trots allt och klara vi det då klarar vi nog det mesta tror jag :)

Men som jag alltid säger " Time will tell "

 

 

Jag har gjort mitt för denna serien, tyvärr.

Återstår två till matcher innan serien är slut.

Jag önskar laget lycka till och jag tror att samtliga tjejer kan göra en bra match :)

Ni har varit så duktiga dom senaste matcherna, verkligen.

Allihopa så jag tror ni kan ge dom två sista lagen ett bra motstånd.

Finn viljan och styrkan tjejer, bollkänslan sitter i fötterna och den vet jag att ni har !

Så kriga och lycka till :)

 

 

 

Av Denice Lundahl - 19 september 2010 11:08

Förstår ni hur många läsare denna rubriken ger ?

Den gången jag skrev om bröst hade jag säkert 40 läsare.

Så får se om jag får samma effekt denna gången.

 

Men nej jag tänker inte sitta och skriva om mitt sexliv inför gud vet vilka personer som läser min blogg.

Jag tycker det är en privat sak som delas med en annan person och det är något som ska stanna mellan dom.

Deras heta nätter / dagar är deras hemlighet.

Dock vet jag personer som är helt öppna, skriver om allting i sin blogg.

Men vissa saker tycker jag inte ni läsare där ute har med att göra.

Det är inte bara sex utan även folk som hänger ut andra eller berättar offentligt om privata saker som egentligen bara borde existera mellan personerna som är inblandade.

Alla är vi olika och vad andra skriver i sin blogg är upp till dom, jag blandar mig inte utan bara säger vad jag tycker :)

Men man borde tänka på vad man skriver då man ALDRIG vet vem som läser.

 


Från det ena till det andra idag är det match .

Vet i tusen hur det ska gå.

Fortfarande träningsvärk sen i fredags, haha.

Men vi krigar tjejer, det måste vi göra ;)
Vi kan om vi vill, så få se lite vilja idag tööööser ;)

 

 

Haha jag vet att jag är galen som få men vad ska man göra ;)

Det är bara att gilla läääget mina vänner.

 

 

Im ouuuuuuut / Denice

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards