Niican

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Denice Lundahl - 6 september 2010 15:52

Som är rädd för att visa och säga vad jag känner inombords ?

Är jag den enda som har så svårt för att få fram det jag känner ?

 

Det är inte så att känslan inte existerar, för det gör den.

Den finns där inom mig, den är starkare än någonsin förr.

Och jag vill dela med mig, jag vill säga det rakt ut.

Men nånting stoppar mig.

För när jag ska försöka beskriva känslan med ord så blir jag som stum.

Inte ett enda ord kommer ur mig.

Jag blir alldeles stel och min mun vägrar att röra på sig.

Men inom mig där bubblar känslan, hjärtat är mer levande än någonsin förr och i mitt huvud hör jag en ljuvlig sång med alla ord som munnen borde sjunga ut.

Men hjärtat får tala för sig själv då munnen vägrar.

Lägg handen mot mitt vänstra bröst och känn hur snabbt mitt hjärta slår.

I varje slag beskrivs oändligt mycket känslor.

Men jag hade velat kunna säga det hjärtat känner.

Jag hade behövt få säga det.

Och jag vill kunna säga det rakt ut.

Men det går bara inte , det är näst intill omöjligt.

Ibland funderar jag på om det kanske inte är rätt för då hade orden bara flugit ut ur min mun.

Men det jag känner inombords, det kan jag väl inte bara inbilla mig ?
Det måste väl vara på riktigt även om det inte kan bildas till ord ?

Nej känslan är för stark, den ger aldrig med sig.

Den kan inte vara en inbillning, den måste vara sann.

Nej det vore för grymt av mitt hjärtat att lura mig såhär...

Jag önskar bara att rädslan försvann och känslorna kom ut...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards