Niican

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Denice Lundahl - 11 juli 2011 09:53

Ett ständigt krig inom mig.

Mitt huvud och mitt hjärta är inte riktigt överens.

Mitt hjärta vill en sak medans mitt huvud vill något annat.

Ibland vill man låta känslorna styra även om förnuftet vet bättre.

Fast det är nog mer än bara ibland, det är nog oftast så.

För det gör för ont att vara förnuftig så därför väljer man att följa hjärtat istället.

Frågan är bara hur många ggr det lönar sig att följa hjärtat ?

Om risken är värt det och om chansen är tillräckligt stor.

Av mina egna erfarenheter så brukar det vara bäst att följa sitt förnuft.

Fast det är så mycket lättare sagt än gjort.

Om det finns ens den minsta chansen då kan jag inte bara ge upp.

Jag kan inte leva med att ifall jag gav det en chans så skulle allting kunna vara hur bra som helst.

Jag kan inte bara vända om och gå utan att tänka på hur det hade varit om jag gjorde tvärtom.

Så vilken väg ska jag då ta ?
Vilken väg är rätt, vilken väg är fel ?
Finns det något rätt och fel ?

Blir galen av allt tänkande.

Men en sak vet jag, jag ångrar hellre något som jag gjort än något jag aldrig gjorde.

För om det mot ALL förmodan skulle bli hur bra som helst då hade jag inte kunnat leva med att jag aldrig chansa.

Fast jag vågar inte tro på det för jag vill inte lura mig själv mer än jag tyvärr redan gjort..

Men jag är inte den som ger mig i första taget så jag ger mig väl inte denna gången heller.

Tiden får helt enkelt avgöra...


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards