Niican

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Denice Lundahl - 16 juli 2011 21:35

Jag har undrat och jag har tänkt.

Är det möjligt ?

Kan det vara möjligt ?

Jag vet faktiskt inte.

Beror väl lite på vem också.

Vad säger ni ?

Kan man beskriva en betydelsefull person i ens liv med bara en mening ?

Kanske bara några få ord ?

Behövs det inte flera ord och flera meningar att beskriva en person som står en nära ?
Jag vet faktiskt inte.

Jag ska fortsätta fundera.

Om detta är möjligt så kommer jag väl göra det här så ni kan se.

Hade mina nära och kära kunnat beskriva mig med bara en mening eller några få ord ?

Kanske kan man använda sig av ett ord eller två.

Men förklaringen blir desstu längre.

För då ligger ju egentligen betydelsen av ordet i förklaringen.

Äsch jag vet inte..



Men det finaste och mest betydelsefulla en människa kan säga till en annan människa är väl "Jag älskar dig"

Fast det är ju en känsla, en beskrivning av en känsla.

Och vissa av mina nära och kära ÄLSKAR jag så mycket att det ordet nästan inte räcker till.

Då måste man beskriva hur man känner i form av andra ord och meningar.

Fast jag tycker nästan att den känslan är så stor att inte ens alla orden i världen kan få någon annan att förstå hur man egentligen känner.

Man måste nästan få känna det själv för att kunna förstå.

Ibland önskar jag att man kunde se sig själv ifrån någon annans ögon.

Så man kunde känna hur den personen känner för en, se hur den personen ser på en osv.

Och ibland ge den gåvan till någon annan så den personen verkligen kan se hur jag känner eller hur jag ser på den personen.

Tyvärr kan man inte det, så man får visa sina känslor genom ord och handlingar istället :)

Och för dom personer jag älskar, tycker om och som betyder mycket för mig hade jag kunnat ge hela världen till :)

MEN man ska vara försiktig så man inte ger för mycket till fel personer.

ALLA är faktiskt inte värda ditt hjärta eller din uppvaktning.

Men jag ger mycket kärlek till dom som förtjänar det.

Ibland gör man misstag men då gör man om och gör rätt :)

Alla gör misstag, vi är inte mer än människor.

Punkt slut :)



Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 16 juli 2011 11:13

 För bra för att hände i verkligheten 
För en sån som jag . . . 



En dröm som är alldeles för långt bort för att nå.

En dröm som är så långt bort att den nästan är osynlig.

En dröm som man redan vet inte kan bli sann.

En dröm som egentligen inte ens borde få drömmas, inte ens borde få finnas.

Men nog dröms den, om och om igen.

Helt utan mening tyvärr . . . 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards