Niican

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Du gör det . .

Av Denice Lundahl - 26 januari 2012 12:16

Som jag inte kan.

Jag gör det som du inte kan.

Gud vilken tur att vi har varandra :)

 

Vi har ett nytt ämne uppe på tapeten just nu.

Det lyder såhär " Är det okej att utnyttja någon för komma över någon annan "

 

Jag tror att vi alla innerst inne vet att det INTE är okej.

Det är inte rättvist mot någon.

Men ändå gör vi det.

Det är många som gör det inklusive jag.

För det är lättare så.

Jag har en trygghet som jag lutar mig mot när något går åt skogen.

Någon som kan fylla det tomrum som någon annan lämnat.

Och jag gjorde det felet senast i somras.

Du och jag hade slutat ses och även ifall vi vet att avståndet gjorde det svårt för oss så var det ändå hårt att lämna.

Du var en fantastisk människa, du var exakt den personen som jag ville finna.

Den typen av person som jag skulle vilja träffa senare i livet och få allt det jag alltid önskat mig.

Men i början kände jag att vi hade träffats för tidigt och var väl för rädd att ge 110 % av mig själv.

Tyvärr..

Våra arbetstider gick inte ihop,våra semestrar, våra övrigt grejer så tillslut gick det inte längre.

Och det tog mig nog lite hårdare än jag trott.

Så jag tog ett snedsteg och fann tröst hos dig.

Det var i försig väldigt fint och mysigt.

Och när vi möttes upp på stranden och bara gick och prata så tyckte jag det kändes skönt.

Vet inte hur mycket du visste om mitt brustna hjärta men du ville nog inte veta i heller.

Jag försökte dock att hålla det på en vänskaplig nivå så jag inte skulle utnyttja dig för mycket.

Fast det var ömsesidigt.

Vi utnyttjade varandra och det gjorde mig ingenting.

För jag behövde dig, så jag grepp tag i det istället för att gräva ner mig.

Det gick dock för långt och det var egentligen väldigt fel.

Men jag tror inte någon av oss egentligen brydde sig om det.

Vi skulle egentligen ha avslutat mycket tidigare men det blev inte så.

Och med din hjälp tog jag mig ifrån det andra.

Sen fastna vi nog bara där..

Blev bekväma med varandra och lät det bara vara så.

Fanns inte massa krav eller tvång utan det var väl mestadels bara enkelt..

Jag trivdes för jag slapp tänka på det andra.

Så JA jag tog den lätta vägen ut.

Men VEM gör inte det egentligen ?

OM man har chansen till det ?

 

Det är inte rätt men samtidigt är det så lätt.

Jag har gjort det igen och lär förmodligen göra det fler gånger i mitt liv.

Jag träffade dig på nyårsnatten, första gången på flera månader.

Och GUD vad underbart, helt fantastiskt.

MEN jag hamnade väl till viss del på ruta 1 igen och därav tog jag snedsteget igen.

Det handlar inte om massa känslor eller kärlek.

Det handlar om en tröst och någon som kan fylla tomrummet.

Jag vet själv från min egen sida sätt att det aldrig kommer bli något annat.

MEN jag behöver det, för min egen skull.

För att jag ska kunna ta mig ur det utan att det ska bli allt för jobbigt..

 

Och om vi båda vet och tycker det är okej så vad ska då hindra oss ifrån att göra det ?

DÅ finns det ju inget hinder.

Så länge vi båda vet vart vi står.

Sen att det finns massa ord, massa mys och massa fina saker som man upplever ihop det är en annan sak.

Det kan vi alla tolka olika..

Och ibland behöver det faktiskt inte betyda något..

 

Men helt klart skall man INTE gömma sig bakom en annan person när man är ledsen eller sårad.

Inte söka tröst och närhet hos någon annan.

Utan egentligen ska man vara själv, ta tag i sig själv och bli stark.

MEN om någon kan hjälpa en och det känns bättre och lättare så vem är jag att döma ?

Jag gör ju likadant själv..

Så det är svårt.

Jag kan inte säga att det är okej men glöm inte att tänka på den 3:e parten som ni utsätter för detta också.

Så ni inte själva lyckas krossa ett hjärta för att ni ska lyckas läka ert :)

 

 

IM ouuut / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards