Niican

Alla inlägg under oktober 2008

Av Denice Lundahl - 5 oktober 2008 12:49

Det känns inte ens verkligt längre, allting är som taget ur en film, en fantasi eller en dröm.

Det går inte att förklara för allting är så ofattbart, helt otroligt.

Vi har nått en nivå som inte är möjligt, det har gått överstyr.

Vi har startat ett krig som inte ens borde existera .

Jag förstår ingenting, kan inte relatera till det och när man tänker på det så känns det som en dröm, en fantasi eller en film.

Kunde aldrig någosin tro att det skulle hända i verkligheten, att det ens kunde hända och att jag skulle vara inblandad.

Det är som en mardröm som aldrig tar slut, den bara fortsätter att spelas upp varje gång man stänger ögonen och håller på att somna.

Jag kan inte ens förstå det, hur kunde jag låta mig bli inblandad i något så sjukt ?

Vi har sårat och förstört varandra och andra, vi har lekt med andra människors liv och känslor.

Är det rätt ?! Är allt verkligen tillåtet i krig och kärlek ?

Du har gjort mig till en hemsk person, har aldrig varit så full av hat förut.

Förr hade jag aldrig låtit mig själv bli inblandad i ett spel som påverkar andra människors liv och känslor.

Du har fått mig att göra saker, säga saker och bete mig på sätt som jag aldrig hade gjort förr.

Jag brukade vara en snäll flicka . . .


1 år och 8 månader senare är vi på samma plats som vi var på förra året vid den här tidpunkten.

Historian fortsätter att upprepa sig, allting som händer nu hände även förra året.

"You can't rewrite the history " är det verkligen så ? Är det meningen att det skall vara såhär ?

Är detta vårt öde ?

Det förblir en fråga utan svar.


Men efter 1 år och 8 månader kan jag också säga att historian tar slut här och nu.

Ifall inte ödet har andra planer ? Om man nu tror på ödet och låter det avgöra.

Vi har kommit långt, vi har gått igenom mycket, vi har en hel del minnen och hade en hel del känslor.

Allt vi upplevt tillsammans, allt vi gått igenom kan ingen ta ifrån oss, oavsett vad.

Minnena kommer finnas kvar, minnena kommer följa oss föralltid.

Det faktum att vi känt för varandra, varit med varandra och spenderat mycket tid tillsammans kommer alltid finnas.

Men känslorna har bleknat rejält, hoppet har försvunnit, chanserna har tagit slut och det är helt enkelt över.

Det känns mer som att jag förlorar en nära vän än någon som jag tyckt om.

Du gav mig ditt stöd och du var min trygghet.

Och nu har man också insett att det var mycket därför man hållt kvar så länge.

Men nu finns det någon annan som kan ta över den platsen så nu släpper jag.


Det är dags för ett farväl, ett avslut en gång för alla.


Our love can never be erased and we can never be replaced

Av Denice Lundahl - 1 oktober 2008 14:54

Jaa har jobbat lite, ska jobba lite till sen plus har jag storstädat HELA mitt rum idag :)

Tagit bort allt under sängen och rensat i alla små vrår.

Här är nu kliniskt rent och jag är jätte stolt över mig själv :)

Så nu tycker jag att jag är välförtjänt av några få minuter att skriva lite blogg och ta det lugnt innan jag ska tillbaka och jobba lite till :)

Ja i söndags fyllde jag år, ett helt år äldre men vill dock inte bli äldre.

Nästa år blir man 20 och sen går det bara utför, det är illa.

Haha nej men man börja tänka i andra banor, vad man ska göra med livet, vart man ska ta vägen, hur saker och ting ska se ut osv.

Och jag är trött på detta spelet som vi spelat alldeles för länge nu, ni må vara omogna och naiva men jag kan inte sjunka till er nivå.

Förstår inte ens hur vi kunde ta det så långt, hur det kunde gå så överstyr.

Men det är dags att sätta ett stop för det innan det spårar ur totalt.

Det har redan gått alldeles för långt, känns inte ens verkligt längre.

Men i alla fall ville jag jätte gärna flytta till gbg men verkar som att min gbg's horor sviker mig ?! Eller nej kanske inte men inte kommit längre i planeringen.

Men vill flytta hemifrån i alla fall, prata med mamma om det innan och hon tror att jag behöver det.

Vi känner båda att jag är mogna för det så nu blir det väl lägenhetssökande :)

Till våren ska jag förmodligen söka in till skrivarlinjen i skurup men måste dock börja skriva något så jag har något material att skicka in.

Har inte skrivit något sen min bok så måste komma igång nu, känner jag :)

Längre än så har jag inte kommit i planeringen men det är i alla fall en bit på vägen :)

Från det ena till det andra hade jag födelsedagsfest i fredags.

Fick till och med en låt skriven och framförd av Göran och Bebis :)
Alltså mina älskade underbaringar vad skulle jag gjort utan er ?
Tillsammans är vi oslagbara alltså :)

Så festen var otroligt lyckad förutom bråket och att Adam blev sur på mig.

Så tack alla mina helt underbara vänner för att ni förgyllde min dag :)

I lördags passa jag mina brödrar, pappa och Sandra var på maskeradfest.

När Sandra kom hem berätta hon hur mycket pappa skröt om mig, hur fin jag var osv.

Min pappa har aldrig skrytit om mig innan, inte vad jag vet i alla fall.

Så det kändes bra att höra :)

Jag önskar att farfar var här och kunde se hur vi förbättrar vår kontakt och till och med varit med på ett hörn så alla förbättrade sin kontakt.

Men tyvärr lämna han oss för snart 2 år sen.

Och jag saknar honom, så mycket :(

Men men det var allt för denna gång nu måste jag fixa mig :)


Här kommer låten från Bebis och Göran:

Här har vi tjejen, hon är värsta grejen.
Grattis på dig våran söta lilla tjej.
Du är så söt och go så att man knappt kan tro
men du gnäller ibland sådet hörs över svealand.

Tjat, tjat , tjat jag vill inte ha mat.
Godis är bäst och mcdonalds-fest.

Stackars hennes mor, vem vill va i hennes skor
Men nu slipper hon det för nu blir det GBG

G B G det é bara vi tre
G B G det é så det é
G B G det é bara vi tre
vi sticker nu säg bye bye till mamma mu

När vi flyttat till götet får det vara slut på tjötet
Tjatar du ändå så kastar vi dig i ån
Vi ska ha det ball med många skrattanfall
Nu krökar vi loss och rider valross.

G B G det é bara vi tre
G B G det é så det é
G B G det é bara vi tre
vi sticker nu säg bye bye till mamma mu

Som du kan förstå gillar vi dig sååååå :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards