Niican

Alla inlägg under oktober 2011

Av Denice Lundahl - 22 oktober 2011 08:47

Supposed to be doing this right? 
No estamos supuestos a hacer esto. 
This is a sin, esto es un pecado.
We're both going to hell.
Vamos pal infierno . . . 



Av Denice Lundahl - 19 oktober 2011 21:08

I can't even sleep at night

Can't get it off my mind

I need to get out of sight . . . 


Jag hatar att vi lever i en värld där vi ALLTID agerar EFTER saker och ting redan har hänt.

Varför kan vi se faran innan den sker och agera redan innan händelsen skett.

Varför ska någon hinna bli skadad innan någon gör något ?

Varför ska det behöva gå så långt ?

Varför kan vi inte ligga steget före och förhindra vad som kunde ha skett istället ?
Det är mycket bättre för alla parter.

Men nej det ska vi ju absolut inte göra.
Någon/något måste komma till skada  innan vi agerar.

Idiotiskt !!


Jag är en person som alltid är ett steg före.

Jag ser problemet innan det ens uppstått.

Men då kan jag också förhindra den eventuella skadan.


JAG HATAR NÄR FOLK SLÅSS !!!

Det gör så ont i mitt hjärta att se någon slå sönder någon annan.

Och jag kan inte förstå att man kan göra det.

Jag hade aldrig kunnat slå någon tusen ggr om.

Sett allt blod , sett denna hjälplösa människa men ändå bara fortsatt slå.

Jag bevittna ett slagsmål för inte så längesen när jag jobba.

AJ , säger jag bara.

Jag ÖNSKAR att jag hade kunnat göra något.

Att jag inte varit fast bakom mitt bjbord för då hade ALLA sluppit komma till skada.

MEN NEJ!

Jag såg hela händelsen och hade där bara varit en vakt i min närhet så hade dom aldrig ens hunnit börja slåss.

Och det gjorde så ont i mig och jag kunde inte sluta tänka på det.

Jag tänkte på det flera dagar efter.

Killen som blev slagen åkte från ena sidan till andra sidan av stället.

Slängdes ner för trappan, in i trappan och han åkte till och med in i mitt bjbord.

Som tur var hann jag hoppa undan.

Det var ganska obehagligt kan jag säga.

Jag skakade.

Och en stackars oskyldig kille fick sin panna uppskuren av en glasskärva.

Usch, kan säga att jag aldrig någonsin vill bevittna det igen !

Det var hemskt..

Och värst av allt var att inget av det hade behövt ske.

OM där bara hade varit tillräckligt bra säkerhet på det stället.


Men ingen skada skedd med mig så varför ska dom då lyssna ?
Varför ska dom då vidta åtgärder..

Men om jag inte hade hunnit akta mig då och kanske blivit skadad då hade det säkert blivit fart på dom.

Men varför ska vi förhindra det innan det skett, bättre det sker först och sen gör vi något åt det .

Eller ?!?!



Lite smått irriterad där kanske ..

Haha nu har jag i alla fall fått avreagerat mig..



Nu checkar jag ut / Denice Sölvgren Lundahl



Av Denice Lundahl - 17 oktober 2011 19:45

Och lägg mig i din stora säng.
Kyss mig nerifrån och upp samtidigt som du klär av mig det ena plagget efter det andra.

Låt dina händer treva över min nakna kropp samtidigt som du låter dina läppar röra vid mina.

Lägg dig bredvid mig , tätt tätt intill.

Viska i mitt öra vad du vill.

Sen låt allt som kommer ske, ske och låt det bli som det blir.



Bla bla bla ..

Lite uttråkad.

Tvättat sen jag sluta typ.

Nu väntar jag på att tvätten skall bli torr.

Samtidigt som jag sitter och väntar på att min nya säng skall komma :)

Dock trodde jag att den redan skulle ha kommit men ack nej !

Så här sitter jag och bara väntar och väntar. . . 

Och jag som HATAR att vänta :(

Kanske ska klä av mig och hoppa i ett varmt bad istället ?

Låter väldigt lockande just nu faktiskt :)


I alla fall överträffa jag mig själv idag.

Jag har cyklat till och ifrån jobb :)

Så jävla stolt över mig själv, haha.

Så jävla lat och så jävla sugen på COLA, GODIS , ja allt sött man kan komma på.

Men får jag äta det ?
NEJ NEJ NEJ !!!

Nu ska jag fan lyckas gå ner lite i vikt.

Men usch vad jobbigt :(

Kan inte riktigt hitta motivationen denna gången och det är ganska tråkigt..

Men men..

Denna veckan har jag inte massa måsten som jag ska göra, jag har faktiskt inget speciellt bokat.

Mer än jobb då vill säga :)
Har lite panik för det, kan inte bara sitta hemma liksom..

Men det löser sig nog, har massa att göra egentligen :)
Och om inte annat har jag väldigt många fina vänner att umgås med :)



Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl 

Av Denice Lundahl - 16 oktober 2011 13:58

Men alla kan göra något . . . 


Och det är verkligen så.

Men då kan man fråga sig, varför gör inte varje enskild människa det dom kan ?

Vissa kan göra mycket medans andra bara kan lite.

Men varför gör man inte ens det lilla man kan ?

Jag har på den senaste veckan köpt mig två rosa bandet och skänkt en liten slant till rädda barnen.

Även om rosa bandet bara kostar 25 kr och jag bara skänkte en liten slant till rädda barnen så är det ALLTID något.

Tänk om alla i tex Sverige bara hade skänkt 1 krona var, i slutänden hade det blivit hur mycket pengar som helst.

Varför skänker vi inte ens det lilla vi kan undrar jag då ?

Som t.ex när du handlar kläder ibland så säger dom " Vill du runda upp till 400 kr och skänka 2 kr till cancerfonden ? " 

(Nu var detta enbart ett exempel, det skänks ju till olika saker vid olika tillfällen osv)

Jag säger alltid JA när jag får den frågan.

För jag blir inte rikare av två kronor men för andra eller annat kanske det är hur mycket som helst.

Så klart finns det personer som inte har så bra ekonomi och inte kan skänka massa pengar hit eller dit.

Och jag säger inte att du ska skänka pengar och sätta dig själv i en dålig sits.

Men om man så bara lägger 1 krona så har man i alla fall lagt något.

Man har gjort något.

Kanske tycker man inte det är lönt men tänk om alla hade haft samma tanke och lagt 1 krona var.

Då hade det blivit mycket pengar i slutänden.

Tänk på det nästa gång ni går förbi någon som samlar in pengar eller ni får frågan om att runda upp för att skänka pengar.


Och för ett tag sen fick jag en fråga att om jag fick makten att förändra världen vad hade jag gjort.

Man måste börja med att få människorna i världen att ha en annan syn på saker och ting.
Det är vi som styr världen, det är vi som bestämmer över hur världen ser ut.

Det är VI som skapat denna egoistiska materiella världen som vi har idag.

TYVÄRR !! 

Så först och främst om jag skulle ändra på något så hade jag velat ändra människornas syn på varandra, få människorna att bli mer givmilda och omtänksamma.

Helt enkelt mindre egoistiska.


Men men mer om det en annan gång..

En på mitt jobb undrade hur jag orkade blogga.

Hoppas han läser detta blogginlägg och inser att min blogg inte är någon fjortisblogg med dagens outfit osv.

Att han ser lite mer mening med min blogg än andras t.ex kändisbloggarnas :)


Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl






Av Denice Lundahl - 15 oktober 2011 20:02

Ens på det själv faktiskt måste jag säga.

Men ibland kan man bli förvånad.

Och det blev jag utav ditt sms.

Dock väldigt glad..

Men det gick vägen i alla fall :)
Jag fick faktiskt vara LEDIG INATT , wihooo ;)
Sovit 4,5 timme inatt, sista 2 timmarna på maxi var RIKTIGT tunga.

Så är faktiskt glad att jag slapp jobba natt idag igen.

Ont i ryggen som fan har jag också :(
Haft det ett tag nu, gillar vi inte nej !

I alla fall har jag nästan precis hoppat i min helt underbara onepiece och slagit mig ner framför tv:n.

Jag ska inte göra NÅNTING mer idag kan jag säga.

Resten av kvällen/natten återstår av mys i soffan.

Och det känns fantastiskt :)

Ska se om jag kan få gjort lite vettiga saker imorgon också, inte sova bort hela dagen :)


Ska inte glömma att blogga om våra fina dagar i Finland och Sthlm.

Men det gör jag en annan dag.

Fan ingen som kommer sitta och läsa min blogg klockan 20.00 en lördagkväll.

Alla är väl ute och roar sig :)
Men jag är faktiskt helnöjd över att bara få en kväll i soffan.

Just nu fattas bara lite mat, lite smått och gott sen är kvällen fulländad :) 



Men men ha en underbar lördag :)
Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl 

Av Denice Lundahl - 14 oktober 2011 06:25

that’s been in your bed
And when you’re in her I know I’m in your head . . . 



Nu väljer jag att bara berätta en liten händelse.

Då jag inte har så mycket tid på mig.

Haha det får mig dock att se mindre bra ut.

Men återkommer till det efter jag skrivit om det.

Vi är då inne i en affär i finland och Lejla och Bebis går ut före mig och Göran.

(Hade Göran som smakråd till mig klänning, haha )

I alla fall när vi kommer upp för trappan har Lejla och Bebis gått utanför köpcentrumet så Göran stannar mig och säger : Kan inte du säga att vi vill gå in här igen.

Jag: Varför det ?

Han: För om du säger att vi ska gå in igen så kommer dom göra det.

Jag: Neej.

Han: Jo du får alltid som dom vill. Kan du inte testa ?

Så för Görans skull går jag ut och testar hans påstående..

Vad tror ni händer ?

Båda ser lite halvglada ut på mig MEN dom är villiga att gå in igen.

HAHA Göran hade rätt.

Och nej jag är ingen hemsk person som tvingar mina vänner att alltid gå den vägen jag vill.

Upplever inte jag själv i alla fall.

Hoppas att inte dom gör det heller :)

Hahaha men själva händelsen var så rolig.

I alla fall hade vi en ball resa..
Ska lätt göra om kryssningen, dock spenderar man väldigt mycket pengar där.

Men skit i det :)

Haha måste även tacka mina underbara fina vänner för tröjorna ni köpte till mig.

Ni behövde absolut inte göra det !!
Men tack för ni är ni och att ni verkligen förgyller mitt liv :)
Jag älskar er <3

 


Men men nu är jag back on track.

Jobba igår, har hela helgen med jobb framför mig, wihoo :)

Blir fredagdag+natt och lördagdag+natt :)

Så vi ses på söndag mina vänner ;) 

Hahaha :)

Och så har jag någon konstig smärta under högra bröstet, gör ont som faaaaaan !

Hoppas det släpper i alla fall.



Nej nu ska jag bege mig till jobb.

Ha en trevlig helg mina vänner :)


Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl :)



Av Denice Lundahl - 13 oktober 2011 17:29

i parken tills solen ändrat färgen i mitt hår
jag kan offra allt jag har för ingenting
ja, jag sträcker mig så långt det går
men jag behöver dig, kom hit och rör om
jag behöver nått att skriva om

Av Denice Lundahl - 12 oktober 2011 21:44

Om alla er som inte var på plats .

Ni som inte befann er där jag befann mig.

Ni som inte fick bevittna det jag fick.

Ni som inte fick uppleva det jag fick uppleva.

För det enda jag kan säga är att fyfan vad fantastiskt det var.

Det var SÅÅÅ värt det oavsett hur det hade slutat :)

Så nu ska jag vara lite elak och "rub it in your face "  ännu mer.

Med denna fantastiska inspelning av KÄLLSTRÖMS 1-0 MÅL !!
Så jääävla snyggt ;)


Finns på mina facebook, länkar den här ifall ni vill se det:)

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150484495349167



Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards