Niican

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Denice Lundahl - 7 februari 2012 20:23

Hur ska jag kunna utse EN bästa vän ?

När jag har några stycken som står mig väldigt nära och betyder väldigt mycket ?

Förr hade jag kunnat göra det men nu vet jag inte vem av mina 4a närmsta som står mig närmst.

Alla står mig nära, väldigt nära.

Fast på olika sätt, vi delar olika saker med varandra.

Någon av dom delar jag vissa saker med medans någon annan av dom delar jag andra saker med.

Någon av dom får mig alltid att le och vara glad.

Medans någon annan av dom vara med mig även mina dåliga dagar.

Någon av dom är jag med när jag behöver uppmuntras och bara få vara.

Medans någon annan av dom får vara ett par öron som lyssnar när jag behöver prata.

Jag vet inte varför men det bara är så.

Jag pratar tex inte problem eller när jag mår dåligt med mina killkompisar.

Men det är dom som alltid får mig att skratta och vara glad trots att jag egentligen känner mig jätte nere.

Det kan ju mina tjejkompisar med men för dom kan jag visa mig sårbar, prata och kanske till och med gråta inför.

Det har jag svårt att göra framför mina killkompisar fast jag vet att dom hade lyssnat och funnits där för mig.

Det är bara som jag är som person helt enkelt..

Så om jag skulle få välja så har jag 4a riktigt nära vänner, jag har 2 bästa killkompisar och 2 bästa tjejkompisar.

Och sen har jag massa med underbara och fina vänner som jag också tycker om och uppskattar väldigt mycket :)
Men man måste ju ha några som står en lite närmre, som man kan lita på i alla lägen, som man kan dela allt med och göra allt med :)

Mina 4a vänner gillar alla mina sidor och jag kan vara mig själv till 110%.

Vi är galna, vi är speciella, vi har roligt , vi flippar ut, vi kan vara allvarliga, vi kan vara mogna, vi kan i stort sätt allt, i alla fall tillsammans :)
Jag älskar er mina fina :) <3



Ännu ett äventyr väntar oss i helgen, wihooo ;)

Och jag hoppas på att våra planer om en resa till våren kommer ske.

För jag vill jätte gärna :)
Satt och tänkte på min, bebis och görans Egypten resa.

Fan vad sjukt det var.

Jag åkte iväg själv med två killar, det hade jag aldrig gjort för 5 år sen tex.

Och den resan känns nästan overklig, som om den aldrig hänt.

Därför vill jag göra det igen och jag tror vi hade kunnat ha en SJUK vecka ihop ;)

Tror verkligen att vi hade haft ett minne för livet om vi åkte ihop igen precis som alla våra andra äventyr :)



Neej nu ska jag hoppa i lite kläder efter mitt varma bad, invänta filmen och så blir det massa filmmys :)



Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 7 februari 2012 06:24

Hand i hand ?
Inte alls ihop ? 


Låg och tänkte på en sak igår.

Man pratar oftast om att ses och MYSA..

Men vad är egentligen definitionen av mys ?

Jag tycker mysa är en bra film, någon som ligger nära och kanske lite kyssar emellanåt.

Men vad tycker DU att mys är ?

Vi alla ser mys på olika sätt , det säger jag inget om..

Men killar som säger "ska vi mysa ? "

Men NÄSTAN alltid "Ska vi ha sex ?"

Eller i alla fall hoppas dom på det.

Så ser inte vi tjejer det, i alla fall inte jag.

Så varför inte då bara säga rakt ut "Ska vi ses och ha sex ? "

För sen när ni väl kommit till tjejen, ni umgås, kanske ser en film, börjar kyssas lite och ni vill ta det hela steget längre så säger tjejen nej.

Då blir ni förvånade, en aning frustrerade och till och med lite sura.

Men ni kan ju inte förvänta er att en tjej vill ha sex bara för att man myser lite.

Då är det ju bättre att man är rak och ärlig med sin fråga så blir där inga missförstånd..


Jag har varit med om det FLERA ggr.

Speciellt som yngre.

Och när killen i stort sätt blir sur för man inte vill ha sex så blir allt bara jobbigt.

Istället för bara säga ifrån början vad man är ute efter och om tjejen inte är ute efter samma sak så behöver man inte ens ses om man inte vill.

Ja om ni är ärliga så kanske flera tjejer kommer säga nej men när ni väl ligger där i soffan och myser så säger hon ju nej ändå.

Inte bättre att slippa utsätta sig för frestelsen när man vet att det ändå inte kommer ske ?

Bara en tanke :)


En kille sa till mig en gång " Killar som blir sura för att en tjej inte vill ha sex med dom är en kille som aldrig får sex "


Kanske är det så , jag vet inte :)


Dagens rubrik idag är egentligen "Min bästa vän"

Men kände att jag ville skriva detta först :)

Så förhoppningsviss kommer det upp ikväll eller något , haha..

Nu ska jag fixa mig inför ännu en dag på jobb, wihoo ;)



Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards