Niican

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Denice Lundahl - 10 juni 2013 15:33

Om vad du har när det egentligen inte är du som äger det.

Skryt inte om vad du har när det egentligen inte är du som betalat för det.

 

Dagen du tjänar dina egna pengar, kan köpa vad du vill, göra vad du vill.

Den dagen du står där med massa pengar i fickan och kan slänga ut pengar utan att behöva tänka.

Den dagen kan du skryta om vad du har och vad du gör.

Men att skryta om att du kör runt i en bmw som egentligen är din pappas eller att du kan göra vad du vill när dina pengar egentligen kommer ifrån dina föräldrar, det är bara pinsamt.

 

Den dagen du själv kämpat för det du har och för det du kan göra.

Det är då du har något att vara stolt över och skryta över.

Inte för att du är en bortskämd liten snorunge :)

 

 

För övrigt har helgen varit bra :)

Jobbade natten i fredags, gick bra :)

Jag sov kanske 3h timmar och sen vidare till gbg.

Sjukt trött !

Är fortfarande trött.

Jag är för gammal för detta.

För 2 år sen gjorde jag detta utan problem.

Då var jag inte ens trött.

Men nu ?

Jag är för gammal.

Min kropp är trött och utsliten ifrån allt slit på mina 3 jobb.

Jag kan inte göra det längre oavsett hur mycket jag vill.

Finns så mycket annat jag vill hinna med också.

En ledig helg är guldvärd trots att jag inte tar vara på den på samma sätt som jag gjorde förr.

En helg där jag bara kan vara, inga måsten osv det är guld idag.

Då var en ledig helg en möjligthet att göra ALLT som jag inte hann annars och allt skulle göras på två dagar.

Det gjordes i försig också, jag var jävligt effektiv.

Men nu har jag tyvärr inte den energin längre :(

Men jag har det bra ändå ;)

 

 

3 veckor kvar, jag räknar ner nu !

Jag vill inget annat än att dessa tre veckor bara ska vara över.

Jag längtar såååå mycket :)

 

 

I alla fall tackar jag alla inblandade för en fin helg :)

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards