Niican

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Denice Lundahl - 18 juni 2013 19:42

har det dåligt så då klagar du i hopp om att det ska bli bättre.

Och när du klagat tillräckligt mycket eller tillräckligt länge.

Så tas det äntligen tag i situationen.

Efter många om och men.

Efter mycket gnäll, klagande och tjat.

Bara det att ibland blir det inte till det bättre utan till det sämre.

Och om inte förr så inser du att det du hade var inte så dåligt trots allt och du önskar att du bara hade hållt käften så du kunde fått ha kvar det så som du hade det innan.

Då ångrar du att du öppna din mun från första början.

 

Så innan man gnäller, klagar och tjatar så kanske man ske se över vad som kan ske ifall det blir en ändring.

Är den positiv eller negativ ?
Vad är det värsta som kan hända ?

Är det värt det ?

 

Om man har rätt svar på dessa frågor så kör på.

Klaga tills du får igenom det som du vill få igenom.

Klaga tills du blir hörd eller det görs något åt det.

Annars så bit ihop istället och förstå att du faktiskt har det ganska bra som du har det.

 

 

Förändringar är inte alltid till det positiva.

Och om du trivs och står ut.

Så kan du väl klara några hinder på vägen.

Inget är lätt här i livet.

Det är inte meningen att det ska vara det heller.

Men efter regn kommer solsken så det kommer bli bra igen även om det känns helt hopplöst just då.

 

Så tänk innan mina vänner :)

För man vet aldrig.

Du vet vad du har men inte vad du kan få ! :)

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards