Niican

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Dag 23 – Det här saknar jag . .

Av Denice Lundahl - 23 februari 2012 19:18

Det finns mycket jag saknar men även mycket som jag inte saknar  . . . 


Jag är lite "rädd" eller försiktig med att skriva detta.

I med att jag varit med om det förut och kanske fruktar att det kommer hända igen.

Så därför kommer jag nu vara VÄLDIGT tydlig med att jag är VÄLDIGT glad för att jag har det så bra som jag har det idag.

MEN förr när jag bara var timvikarie på Maxi och dagis då kunde jag ha en ledig dag i veckan.

En dag då jag kunde göra vad jag ville, fixa massa ärende eller ha tiden att göra det som jag aldrig har annars.

Och det saknar jag ibland.

Det är inte så att jag inte ÄLSKAR att jobba och göra det jag gör idag.

Jag vill ha det såhär.

Jag vill ha en säker inkomst , jag vill ha ett heltidsjobb, jag vill ha en rutin i mitt liv.

Men IBLAND bara IBLAND så önskar jag också att jag hade en dag mitt i veckan då jag kunde göra vad som än föll mig in.

Och om jag inte minns helt fel så har jag tidigare i min blogg (Då jag var timvikarie) skrivit att jag önska att jag hade haft ett heltidsjobb för jag ville ha in en rutin.

För det var helt gaaalet ibland när man var vikarie.

Jobba stängning Maxi, började 8 på dagis, jobba kvällen Maxi igen osv.

Man kunde jobba 4 dagar ena veckan sen kunde man jobba 12 dagar i sträck.

Sen kunde man ha 1 dag en annan vecka osv.

Man kom liksom aldrig in i en rutin som man har gjort nu.

Och sen finns det ju en stor anledning till varför jag IBLAND längtar efter en ledig dag och det är för att jag jobbar även helger.

Vissa som har heltidsjobb och jobbar mån-fre är sedan ledig både lördag och söndag.

Men det är ju inte jag.

Och jag hoppas att ingen tar detta fel nu.

För jag har själv valt detta, jag gillar att jobba och ha att göra.

Mitt största problem när jag sa upp mig ifrån Cherry förra året var " Vad ska jag nu göra av all min lediga tid. Kommer få panik "

Haha så jag önskar det ibland men sen å andra sidan tror jag att jag hade blivit tokig.

Tänk att vara fri både lördag och söndag.

Neej det är nog inte riktigt min grej.

Men man vill alltid ha det man inte kan få eller är det inte så ?
Och man vet inte vad man har förrän det är försent ?


Så jag fortsätter kriga and lovin it ;)

Men imorgon är jag faktiskt LEEDIG ;)
Efter jag jobbat på dagis vill säga..

Och då blir det FÄST FÄST FÄÄÄST ;)


Haha jag är så taggad !

Känns som det var evigheter sen sist.

Men det var för två veckor sen.

Fast det räknas inte för jag minns inte ens halva kvällen.

Har en FIIIN minneslucka.

Lite ångest där ja ..

Men imorgon ska jag minnas allt :)
Och fan ta Bebis om han tvingar i mig någon jävla shot som smakar skit och slår slint i huvudet på mig !

Hahaha :)



Nej nu ska jag myspysa :)

Ha det bra mina vänner / Denice Sölvgren Lundahl
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards