Niican

Alla inlägg under februari 2012

Av Denice Lundahl - 7 februari 2012 06:24

Hand i hand ?
Inte alls ihop ? 


Låg och tänkte på en sak igår.

Man pratar oftast om att ses och MYSA..

Men vad är egentligen definitionen av mys ?

Jag tycker mysa är en bra film, någon som ligger nära och kanske lite kyssar emellanåt.

Men vad tycker DU att mys är ?

Vi alla ser mys på olika sätt , det säger jag inget om..

Men killar som säger "ska vi mysa ? "

Men NÄSTAN alltid "Ska vi ha sex ?"

Eller i alla fall hoppas dom på det.

Så ser inte vi tjejer det, i alla fall inte jag.

Så varför inte då bara säga rakt ut "Ska vi ses och ha sex ? "

För sen när ni väl kommit till tjejen, ni umgås, kanske ser en film, börjar kyssas lite och ni vill ta det hela steget längre så säger tjejen nej.

Då blir ni förvånade, en aning frustrerade och till och med lite sura.

Men ni kan ju inte förvänta er att en tjej vill ha sex bara för att man myser lite.

Då är det ju bättre att man är rak och ärlig med sin fråga så blir där inga missförstånd..


Jag har varit med om det FLERA ggr.

Speciellt som yngre.

Och när killen i stort sätt blir sur för man inte vill ha sex så blir allt bara jobbigt.

Istället för bara säga ifrån början vad man är ute efter och om tjejen inte är ute efter samma sak så behöver man inte ens ses om man inte vill.

Ja om ni är ärliga så kanske flera tjejer kommer säga nej men när ni väl ligger där i soffan och myser så säger hon ju nej ändå.

Inte bättre att slippa utsätta sig för frestelsen när man vet att det ändå inte kommer ske ?

Bara en tanke :)


En kille sa till mig en gång " Killar som blir sura för att en tjej inte vill ha sex med dom är en kille som aldrig får sex "


Kanske är det så , jag vet inte :)


Dagens rubrik idag är egentligen "Min bästa vän"

Men kände att jag ville skriva detta först :)

Så förhoppningsviss kommer det upp ikväll eller något , haha..

Nu ska jag fixa mig inför ännu en dag på jobb, wihoo ;)



Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl


Av Denice Lundahl - 6 februari 2012 17:52

Ja idag var en helt vanlig arbetsdag, jobbat 7.30-16 med mina fina barn :)
Hade inte så mycket barn idag så var en ganska lugn dag, skönt en måndag faktiskt..

Haha och vi har haft alla möjliga diskussioner idag.

Allt från gynekologen till alla hjärtans dag osv.

Haha vi har alltid väldigt givande konversationer på jobb ;)

I alla fall en bra dag.

Åkte hem till syster och åt mat, mycket trevligt :)

Blev även lite pussande och gosande med OLIVIIIIA ..

Nu har jag precis kommit hem och resten av kvällen bjuder på film och mys :)

Underbart ska det bli :)



Det är i stort sätt min dag..

Inte jätte intressant.

Tråkigt att jag inte fick det en annan dag men ja sånt är livet.

Man får inte alltid som man vill ;)


Neej nu ska jag gå och myyysa..

Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl


 

Av Denice Lundahl - 5 februari 2012 13:57

Bytar dag 5 mot dag 10 för dag 5 kräver mer ork,lust och tid :)


Än så länge har jag ett svart linne och ett par svarta strumpbyxor..

Tänkte få på mig ett par svarta tights och en lång tjocka tröja .

Men det får vi se.

Än så länge har jag inte kommit så långt.


Det är så jävla kallt ute annars borde man gått ut i det fina vädret.

Får se hur det blir med det..


Ska återgå till mitt myyys nu..


Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 4 februari 2012 19:26

Inte för att jag tror att NÅGON överhuvudtaget bryr sig om vad jag ätit..

Men eftersom det är dagens rubrik så ska jag svara :)


Jag åt en naturdiet till frukost ( För jag hade glömt handla frukost, haha )

Sen åt jag 2 pannkakor vid halv 2 tiden och vid fyra åt jag en kycklingklubba.

Nu ska jag fixa ihop lite ägg,feta och ha bullar till det :)


Det är mitt matintag för dagen.

Hoppas det var väldigt intressant att läsa om :)


Nu har jag inte tid att sitta här.

Måste äta och fixa mig ;)


Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl :)

Av Denice Lundahl - 3 februari 2012 17:19

Min mamma heter Carina och är en väldigt snäll och omtänksam person. Hon sätter alla andra före sig själv. Speciellt sina två döttrar.

Det finns ingen som gör så mycket för mig och stötar mig så mycket som hon gör.

Hon är en fantastisk människa och jag älskar henne till tusen ..


Och min biologiska pappa heter Maikel. Vi ses inte så ofta och haft en väldigt turbulent relation genom min uppväxt.
Men vi jobbar på det och han finns där för mig, det vet jag.


Sen har jag en låtsas eller styvpappa. Beror på vad man vill välja att kalla det :)

Han heter Lars och har bott med mig sen jag var 3 år gammal.

Trots att han har ny familj och nya barn så finns han kvar i mitt liv.

Jag får komma dit när jag vill, han tar alltid emot mig med öppna armar och han behandlar mig fortfarande som om jag vore hans egna.

Vilket jag är väldigt tacksam för :)
Han ställer upp och finns där för mig och jag älskar honom väldigt mycket :)



Det var lite snabbt om mina föräldrar det :) 

Helgen är kommen, fy vad skönt :)

Nu ska jag inte sitta här och skriva massa.


Ha en trevlig helg mina vänner / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 1 februari 2012 07:07

Då är det meningen att jag ska presentera mig själv nu.

Vet inte riktigt vart jag ska börja.

Som alla säkert vet heter jag Denice Sölvgren Lundahl.

Är bosatt i Malmö och jag ÄLSKAR denna staden.
Säg vad ni vill men jag hade nog inte stått ut att bo i en mindre stad.

Däremot har jag ALLTID velat flytta till Gbg...

Och nästan helt säker på att jag en dag kommer göra det, i alla fall för ett litet tag :)


Jag är 22 år gammal blir 23 detta året. Börjar bli gammal som gatan , haha :)

Jag är singel om ni har missat det ?
Haha lever ett otroligt spännande singelliv..

Jag tänker inte slänga mig in i något bara för det ska så vara, jag tänker inte försöka skynda på kärleken utan den får komma när dom komma vill.

Lever hellre livet nu och inte känner att jag missat något sen när jag väl är i ett förhållande.


Jag jobbar på fullt, har tre jobb. Trivs väldigt bra med alla 3, tack godegud för det :)
Tanken är väl att jag ska komma underfull med vad jag vill göra och börja plugga.

Men det kommer nog en vacker dag.
Sen vet jag inte vad jag mer ska skriva.


Någon fråga om mig ?

Haha förstår inte att någon tycker detta är intressant att läsa ens men men :)




Första dagen avklarat, check ;)

Om det är något mer om mig ni vill veta så får ni slänga iväg en kommentar så ska jag svara på era frågor :)



För övrigt mår jag fortfarande illa :(

Sitter här och gör ett patetiskt försök att få i mig lite.

Går sådär..

Måste äta idag när jag ska jobba men det löser sig väl :)



Och måste hitta någon som kan hjälpa mig att hämta bilen ..

Som nu är lagad, servad och klar :)
Tackar vi Sandras pappa för.

Nu ska den jäääveln gå igenom besiktningen och rulla tills nästa år, tack :)

Men med min otur hittar dom väl något annat jävla fel nu istället :(

Äsch löser sig väl det med :) 


Allt löser sig alltid.

Antingen på ett bra eller ett dåligt sätt :)


Och jag är ledig den 11 WIHOOOO :)

DÅ blir det äventyr med dom bäääästa ;)



Nej nu ska jag fixa mig inför jobb.

Ha en bra dag allihopa :)

Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards