Niican

Alla inlägg under juni 2013

Av Denice Lundahl - 18 juni 2013 19:42

har det dåligt så då klagar du i hopp om att det ska bli bättre.

Och när du klagat tillräckligt mycket eller tillräckligt länge.

Så tas det äntligen tag i situationen.

Efter många om och men.

Efter mycket gnäll, klagande och tjat.

Bara det att ibland blir det inte till det bättre utan till det sämre.

Och om inte förr så inser du att det du hade var inte så dåligt trots allt och du önskar att du bara hade hållt käften så du kunde fått ha kvar det så som du hade det innan.

Då ångrar du att du öppna din mun från första början.

 

Så innan man gnäller, klagar och tjatar så kanske man ske se över vad som kan ske ifall det blir en ändring.

Är den positiv eller negativ ?
Vad är det värsta som kan hända ?

Är det värt det ?

 

Om man har rätt svar på dessa frågor så kör på.

Klaga tills du får igenom det som du vill få igenom.

Klaga tills du blir hörd eller det görs något åt det.

Annars så bit ihop istället och förstå att du faktiskt har det ganska bra som du har det.

 

 

Förändringar är inte alltid till det positiva.

Och om du trivs och står ut.

Så kan du väl klara några hinder på vägen.

Inget är lätt här i livet.

Det är inte meningen att det ska vara det heller.

Men efter regn kommer solsken så det kommer bli bra igen även om det känns helt hopplöst just då.

 

Så tänk innan mina vänner :)

För man vet aldrig.

Du vet vad du har men inte vad du kan få ! :)

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 17 juni 2013 21:42

Jag verkligen !
Står inte ut annars.
Kämpat med detta i säkert 1,5 år nu.
Så om det inre blir bra nu vet jag inte vad jag gör !
Men det ska ju bli bra nu så.

Tanden jag haft problem med så länge nu blev förhoppningsviss fixad idag :)
Då ingen hitta varför jag hade så ont eller vad det berodde på så fick jag rotfylla den.
Så nu hoppas jag att det är över :)

För övrigt har Linda blivit moster :)
Så passar på att gratulera henne och Jessica till det lilla miraklet :)
Over and out/Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 15 juni 2013 13:18

Dåliga dagar för att uppskatta dom bra.

 

Ja jag antar att det är så men det är ändå sjukt jobbigt att ha dåliga dagar.

Men men det får man väl leva med.

 

Jag är så fruktansvärt trött nu förtiden.

Tror att det är för att den efterlängtade semestern är nära.

Jag behöver nog få vila och ta det lugnt.

En månad semester kommer sitta SÅÅ fint ;)

Aldrig haft så lång semester innan men nu jävlar ska här njutas ;)

 

 

Men men fram tills dess krigar jag.

Så det blir jobb idag 15-22.

Ska göra mig iordning nu.

 


Ska bara passa på och gratulera Sandra ( pappas fru) på födelsedagen.

Och hoppas att du får en riktigt bra födelsedag.

Så ses vi på festen i Juli ;)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 12 juni 2013 17:06

Aldrig riktigt trott att det skulle hända.

Att det ens kunde hända.

Att det ens var möjligt.

Och har nog definitivt aldrig trott att det faktiskt skulle hända mig.

 

Jag har nog faktiskt aldrig vågat tro på det.

Och det har känts ganska meningslöst.

Jag har många gånger tänkte för mig själv "Nej det kommer nog aldrig hända"

 

Men så en dag när jag minst ana det och med någon som jag aldrig trott faktiskt.

Så blev jag kär, riktigt kär.

Galet kär :)

Kär i dig min finaste älskling.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna dela mitt liv med någon, släppa in någon och vara mig själv med någon så som jag kan/är med dig.

Bara att titta på dig får mig att le.

Du gör mig glad, du gör mig lycklig.

Och jag ser fram emot den dagen vi förhoppningsviss är så lyckligt lottade att vi får bilda en egen familj tillsammans :)

Du är guldvärd min fina Lövis :) 

Du är så fantastiskt och tillsammans är vi helt underbara.

Vår kärlek är helt unik och trots allt så är det fortfarande du och jag :)

Om detta inte är kärlek då vet jag inte vad kärlek är.

Men jag är helt säker på att det faktiskt är kärlek , magisk kärlek ;)

 

 

 

Jag och min älskling :)

I love you like a fat kid loves cake ;) <3

  

Av Denice Lundahl - 10 juni 2013 15:33

Om vad du har när det egentligen inte är du som äger det.

Skryt inte om vad du har när det egentligen inte är du som betalat för det.

 

Dagen du tjänar dina egna pengar, kan köpa vad du vill, göra vad du vill.

Den dagen du står där med massa pengar i fickan och kan slänga ut pengar utan att behöva tänka.

Den dagen kan du skryta om vad du har och vad du gör.

Men att skryta om att du kör runt i en bmw som egentligen är din pappas eller att du kan göra vad du vill när dina pengar egentligen kommer ifrån dina föräldrar, det är bara pinsamt.

 

Den dagen du själv kämpat för det du har och för det du kan göra.

Det är då du har något att vara stolt över och skryta över.

Inte för att du är en bortskämd liten snorunge :)

 

 

För övrigt har helgen varit bra :)

Jobbade natten i fredags, gick bra :)

Jag sov kanske 3h timmar och sen vidare till gbg.

Sjukt trött !

Är fortfarande trött.

Jag är för gammal för detta.

För 2 år sen gjorde jag detta utan problem.

Då var jag inte ens trött.

Men nu ?

Jag är för gammal.

Min kropp är trött och utsliten ifrån allt slit på mina 3 jobb.

Jag kan inte göra det längre oavsett hur mycket jag vill.

Finns så mycket annat jag vill hinna med också.

En ledig helg är guldvärd trots att jag inte tar vara på den på samma sätt som jag gjorde förr.

En helg där jag bara kan vara, inga måsten osv det är guld idag.

Då var en ledig helg en möjligthet att göra ALLT som jag inte hann annars och allt skulle göras på två dagar.

Det gjordes i försig också, jag var jävligt effektiv.

Men nu har jag tyvärr inte den energin längre :(

Men jag har det bra ändå ;)

 

 

3 veckor kvar, jag räknar ner nu !

Jag vill inget annat än att dessa tre veckor bara ska vara över.

Jag längtar såååå mycket :)

 

 

I alla fall tackar jag alla inblandade för en fin helg :)

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

Av Denice Lundahl - 9 juni 2013 14:40

Moln av ovisshet.
Vad kommer ske egentligen?
Hur kommer det bli ?
Hur kommer allt vara?
Kommer det bli som man tänkt sig?
Det är sånt man inte vet.
Man kan inte veta förrän man provat.
Ibland måste man våga för att vinna helt enkelt :)

Av Denice Lundahl - 2 juni 2013 19:00

Hur eller vad folk tänker ibland.

Folk får en verkligen att undra.

 

Det finns mindre bra val, det finns dåliga val och så finns det rent ut sagt IDIOTISKA val !

Jag kan förstå dom mindre bra valen kanske till och med dom dåliga.

Men INTE dom IDIOTISKA.

Neej då tror jag närmare bestämt att allting inte står riktigt rätt till i den personens huvud och därav detta val.

Det är dock synd om personen/ personerna som inte kan se att det är helt absurt  för att dom själva inte fattar bättre.

Men sen tycker jag det är helt sjukt att inte någon nära hjälper dom och får dom att inse detta.

Men jag tror att människor är så fega för att säga något idag så dom håller hellre tyst.

Dom tar inte en konflikt utan låtsas hellre som ingenting.

Dom vill inte skapa ovänner och bråk så då står dom bara som åskådare och ser på.

Frågan är, är inte du /ni lika idiotiska då?

 

 

Bla bla bla osv :)

Från det ena till det andra.

Åt ute och såg bio med min prins i fredags, mysigt värre :)

 

Igår mös vi lite i solen innan det var dags för mig att jobba 15-22.

Så jäävla gött att det börja regna när jag börja jobba, wihoo ;)

Hämtade min älskling på vägen hem , så glad att han strunta i att gå ut och följde med mig hem istället.

Det gjorde min kväll kan jag säga :)

 

Och idag har vi simmat tillsammans, haha blir mycket mer motiverad när min finaste älskling simmar bredvid mig :)

Och så har vi hälsat på Fredriks farmor :)

Hon är så snäll och så sööt :)

 

Nu är jag helt slut.

Lövisen är och åker segway, skulle egentligen följt med men är så trött :(

Ska plocka undan lite här hemma så vi kan gosa när han kommer hem :)

Så glad att han alltid står vid min sida och alltid är här hos mig.

Känns så bra :) <3

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 


Mina favoriter :)

Ni två är det bästa jag vet.

Kan aldrig få nog av er :)

Och jag tror att Olivia tycker om Fredrik lika mycket som jag, haha :)

Massa kärlek<3


 

 

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards