Niican

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Denice Lundahl - 5 januari 2014 23:52

Som redan har så mycket.
Låt oss säga att det är pengar dessa människor har mycket av. .
Varför vill man inte ge och hjälpa andra då ?
Lite som Robin Hood " ta från dom rika och ge till dom fattiga "
Varför lever inte vi efter det ?
Det finns dom som tjänar jätte mycket pengar , det finns dom som tjänar rn helt okej summa och så finns det dom som tjänar väldigt lite eller kanske inget alls.
Av olika anledningar.
Vissa har säkert sig själv att skylla.
Medans andra faktiskt inte kan rå för det.

Men om man har det väldigt bra ställt varför ska man då bli girig och vilja ta det lilla som någon annan äntligen fått ?
Efter att personen haft det väldigt hårt alltid.
Fått vända och vrida på varenda krona för att klara varje månad.
Av en anledning som personen faktiskt inte kan rå för eller göra nånting åt.

Varför är man så egoistisk ?
När man redan har så mycket själv kan man då inte unna någon annan att få en lite bättre tillvaro ?
När man själv egentligen inte är i behov av det.
Varför blir man girig istället för givmild ?

Hade jag suttit på massa med pengar hade jag nog varit ännu mer givmild än vad jag är idag.
Jag hade älskat att kunna gå och köpa saker till personer jag vet verkligen skulle vilja ha det.
Att göra någon annan glad och lycklig gör ju en själv glad och lycklig.
Varför känner inte alla så ?

Ingen kan göra allt men alla kan göra något ! :)

Förra året lämnade jag kläder till hemlösa och hjälpte till att sortera osv.
Tyvärr kunde jag inte vara där dagen då dom hemlösa skulle få sina saker men jag gjorde i alla fall något.
Det kostade mig ingenting mer än kläder jag ändå skulle slänga och lite tid .
Såna saker kan även dom som inte har pengar att skänka göra.
Jag köpte dock lite mat också men det behöver man inte om man inte kan.

Men även om det kanske känns som att man knappt gör nånting så har det så mycket större betydelse än man tror.

Så tänk på det mina vänner.

Kärlek och respekt / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards