Niican

Alla inlägg den 25 januari 2014

Av Denice Lundahl - 25 januari 2014 10:54

Ju i en värld där det nästan är ett måste att sätta sig själv först.

För även om man försöker vara en "god" och "bra" medmänniska så tjänar man oftast inte så mycket på det.

Även om man sätter andra först, försöker hjälpa dom och gör i princip allt för dom så slutar det ändå med att man antingen själv står i skiten eller får massa skit.

Folk är otacksamma och har glömt hur viktigt det är att både ge och ta.

Helst vill dom bara ta ta ta och ta.


Och tyvärr gäller detta även vänner eller ska man säga fd vänner ?

ALLA kan göra fel, ALLA kan göra misstag.

Vi är inte mer än människor.

Att fela är mänskligt.

Och jag förstår att man inte kan förlåta vad som helst.

MEN det folk ALDRIG tänker på när dom väljer att kasta bort en vän som kanske begått ett misstag är hur mycket personen gjort för dom innan.

Jag förstår att man är arg, känner sig sviken osv.

Men att börja smutkasta den andra människa, snacka massa skit om personen osv som om den inte är värd ett skit det tycker jag är fel.

Tänk då tillbaka på vad människan gjort för dig innan och förstå att bara för du är arg så är den personen fortfarande en fin människa.

Ja hon/han må ha gjort fel. 
Men ETT snedsteg på flera års vänskap.

 

Nu beror detta helt på vad man har gjort för något men kanske ska man tänka på hur mycket personen betyder för en.

Hur mycket personen offrat sig för en och om det kanske inte är värt att förlora personen bara för ett litet misstag.

Och det krävs två personer för att bråka så även om vännen gjorde ett misstag, har du kollat så du själv var helt oskyldig ?
Eller kan det ha varit så att ni båda kanske haft del i det hela ?

 

Jag är ovän med någon och denna person vägrar släppa det.

Trots att vi BÅDA var lika delaktig i detta.

Hon gjorde fel och jag gjorde fel.

Jag har bett om ursäkt för min del ett flertal ggr och velat att allting ska lösa sig.

Jag gillar inte att ha ovänner och varsig jag vill det eller inte så har jag ett hjärta och känslor.

Jag kan inte vara ovänner med mina vänner för att jag saknar dom för mycket då, tyvärr.

Men i alla fall, denna person säger att hon inte kan lita på mig.

Vilket sårar mig fruktansvärt mycket.

För så mycket jag ställt upp för henne, hjälpt henne osv så för att vi haft ett bråk så kan hon inte lita på mig.

Hon kan inte blicka tillbaka och se mig för den personen som jag faktiskt är utan har rutat in sig på hur jag var just i bråksituationen.

Det tycker jag är jätte synd.

 

Vi må vara ovänner men jag står ändå och säger till folk vilken fin människa hon är egentligen.

Att vi haft så jävla kul tillsammans som små och att hon har ett gott hjärta.

 

Men vad fan får jag för det ?
En spark i röven och en hel del skitsnack!

 

Det är inte värt det längre.

Folk tänker inte som jag.

Vilket är jävligt synd !

 

Straffa inte människor i onödan, såra inte någon som gjort allt för dig.

Det är bara elakt !

Se personen för hur den egentligen är istället !

Om inte annat så snacka inte skit om någon du en gång påstått dig älska väldigt mycket.

 

Jag har ett exempel faktiskt.

Kanske inte det bästa men ja.

Jag har en väldigt fin vän idag.

Hon är snäll, omtänksam, finns alltid där oavsett vad och hon är en väldigt fin människa.

Hon är ärlig och rak ( Det kanske inte alla tycker om dock)

Men jag gör för vi är nog dom två som är mest lika i vår umgängeskrets.

Vi har bråkat TUSEN ggr hon och jag.

Hon har velat slå mig, hon har varit nära på att slå mig och vi har varit ovänner flertals ggr.

Men det var när vi var yngre, gick i skolan.

Ska jag då använda det mot henne ?

Skulle jag då inte gett henne en 2:a chans ?

Ja hon ville att allt skulle vara på hennes villkor när vi var yngre och det ville inte jag.

När någon snacka skit, var det mig hon skyllde på och bråka med.

Men än idag är vi vänner.

Och det är för att jag sett bakom allt detta, sett vilken fin människa hon faktiskt är.

Hon förtjänade en andra chans.

Hon blev äldre och mognare och idag är hon EN av FÅ RIKTIGA vänner jag har.

Så massa kärlek till dig min fina vän Esra :) <3

Haha fast vi säkert hade kunnat slå ihjäl varandra 100 ggr om när vi var yngre och retade gallfeber på varandra.

Men vi ser bortom det och är idag väldigt bra vänner.

Vilket glädjer mig:)

 

Så tänk på det, döm inte människor så fort.

Var arg, sur, besviken.

Berätta det för din vän eller vem det nu är.

Men sen försök se bortom det och om det är riktigt bra vän så välj inte att förlora honom/henne.

För det är bara synd att slänga bort en fin vänskap :)

 

Trevlig lördag på er :)

Lovar att i nästa inlägg berätta lite om vad som sker just nu , haha :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards