Niican

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Denice Lundahl - 7 januari 2014 18:47

På det här med abort.

Vilket jag inte tycker att man ska.

 

Att få barn är INGEN självklarhet.

Det är inte alla som kan få barn.

Det tycker jag att man ska ha klart för sig innan man gör valet att göra en abort.

 

Abort är inget preventivmedel och bör inte användas som det heller.

Tänk såhär istället: För varje gång en tjej gör en abort så sitter där någon stackars kvinna nånstans i världen och gråter för hon inte kan få barn.

Det är hemskt.

Alla tjejer som har turen att kunna få barn borde ta vara på detta och inte missbruka det.

Att få barn ( enligt mig) är den finaste gåvan människan kan få.

Och jag lider med alla kvinnor som inte har denna turen och inte får uppleva denna lyckan.

 

Om man "råkar" bli gravid en gång trots att man har skydd och det inte är läge att få barn så är det självklart okej om man vill göra en abort.

Men tjejer måste jag nog säga som blivit gravid flertal ggr pga dom inte skyddar sig och gör massa aborter det tycker jag INTE är okej.

ALLA vet att om man inte använder skydd så kan man bli gravid.

Bara för att tex tjejen inte orkar skaffa skydd så är det inte okej att göra massa aborter.

Det är inget giltig skäl och absolut inget man kan skylla på.

Då får man stå för konsekvenserna utav sitt handlande istället.

Man ser till att man INTE blir gravid om man INTE vill ha barn.

 

Jag har aldrig gjort en abort (någon som blev förvånad ? )

Jag hade troligtvis aldrig kunnat göra en abort heller.

Då jag sen jag var 16 år har längtat efter barn (Ta det inte fel nu för jag är realistisk och både tror och vill ha kärnfamiljen)

Jag är jätte fascinerad utav hela graviditeten och jag vill inget hellre än att en dag få ha en kärleksbebis i min mage :)

 

Men jag vet nu också att det INTE är en självklarhet.

Nu när man börjar komma upp i ålder börjar vänner få barn och det pratas väldigt mycket barn.

Jag pratar mycket barn då jag är väldigt intresserad och som jag skrev innan fascinerad utav graviditeter.

Och när man pratar med folk så inser man mer och mer att den dagen det är min tur så kanske jag inte är så lycklig lottad att jag kan få barn.

Jag har hört om tjejer som haft jätte svårt att bli gravida.

Som det tagit flera år för.

Jag har hört om tjejer som får missfall.

Vissa även upprepande missfall.

Och förlåt men värst av allt måste jag nog säga att det är om dom stackarna som varit med om ett eller flera utomkvedshavandeskap.

(För er som inte vet vad det är så är det när ägget bli befruktat men fastnar inte i livmodern utan i tex äggledaren istället )

Tänk er lyckan av att plussa på graviditetstestet , tro att man ska få barn och sen ser dom att ägget inte fastnat där det ska.

Visst det är samma sak vid ett missfall men vid en operation för utomkvedshavandeskap så tar dom OFTAST en av dina äggledare.

Vilket innebär att man bara har en kvar, är den inte frisk så kan man inte få barn på naturligt sätt.

Eller om du får två utomkvedshavandeskap och blir av med båda äggledarna då kan du inte heller bli gravid på naturligt sätt.

Missfall är ju oftast att kroppen stöter ut graviditeten för att nånting är fel.

Och då kanske , förhoppningsviss så blir det rätt nästa gång.

Tolka mig inte fel, missfall är också jätte hemskt.

Men på något sätt så känns det ändå som att utomkvedshavandeskap är värre.

Dock är det ju mer ovanligt än ett missfall som tur är.

 

Finns dock massa skräckhistorier om graviditeter som är jätte hemska.

Och jag tänker inte gå in på alla.

Det jag mest ville få ut av detta inlägg och dela med er är att det är inte en självklarhet att kunna få barn.

Det kan av olika anledningar bli så att man faktiskt förblir barnlös.

Vilket jag tycker är fruktansvärt.

Så alla som har fått gåvan att kunna bli gravid/ kan bli gravida, få/fått barn ska verkligen vara jätte tacksamma och glada.

Inte missbruka det eller inte ta vara på det.

Det finns faktiskt tjejer som hade kunnat göra vad som helst för att få ett barn men inte kan.

Medans andra tjejer gör ett x-antal aborter.

 

SÅ ta vara på den vackraste gåvan man kan få i världen, barn.

Ett barn som är en kombination av dig och din man.

Som är skapat utav en obeskrivlig kärlek mellan två personer.

En kärlek så stor mellan 2 att ni blir 3 :)  (Eller fler )

 

För det kommer jag göra OM jag en vacker dag har turen att få denna fina gåva . . . . 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards