Niican

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Denice Lundahl - 22 januari 2014 21:01

Är jag oftast trött och i min egen värld.
Tittar ut och det ser naket, kallt och blåsigt ut.
Då vill jag bara krypa tillbaka ner i sängen och mysa hela dagen.
Det gör jag inte givetvis.
Jag har ett jobb att sköta.
Så jag beger mig till jobb.
Och då kan man ha tur att bevittna denna himmel:)
Så jädra fin :)

Av Denice Lundahl - 22 januari 2014 06:48

Det sig att det bara är jag ?

Bara är jag som tänker ?

Jag som saknar ?

Jag som drömmer.

Borde inte dom också göra det ?

 

Folk säger till mig hela tiden, skit i det Denice.

Dom är inte värda det.

Men tyvärr har jag ett hjärta som gör att jag inte kan göra så.

Jag vill inte sakna, tänka eller drömma men jag gör det ändå.

 

Men jag förstår inte hur dom inte kan göra det ?

ALLA nära vänner som jag haft.

Som stått mig närmst i livet (förutom min familj)

Som jag förlorat på ett eller annat sätt, hur kan dom släppa vår vänskap bara sådär ?

Vänner som jag pratat och umgåtts med var varannan dag, hur kan dom bara gå vidare utan att se tillbaka ?

Jag vet att jag skrivit det många ggr men jag förstår inte.

Jag kan inte förstå.

Och värst av allt är faktiskt min vänskap med N, för där fick jag inte ens en förklaring.

Jag ANTAR att det är pga hon fick pojkvän och han inte gillade mig.

Det är den enda förklaringen om man tolkar utifrån hur det blev mellan oss.

För innan han kom in i bilden hade vi inga problem och var hur bra vänner som helst.

 

Tycker det är SÅ tråkigt när man förlorar vänner pga dom hittat tjej/kille.

Man kan faktiskt ha båda.

Sen att man inte kan ses VARJE dag längre det är en sak.

Men man kan ändå hålla sin vänskap vid liv.

OM man vill, vill säga.

Allt har med VILJA att göra.

 

Jag är inte bitter eller arg.

För jag har många fina vänner runt omkring mig.

Och egentligen kan man vända på det och se det såhär.

Det finns äkta vänner och falska vänner.

Och dom äkta skulle jag nog vilja kalla dom som fortfarande står vid min sida och aldrig lämnat den !

Oavsett vad som hänt.

Så kanske var det lika bra att ni andra försvann för att ni ändå inte är riktiga vänner.

Utan sticker när det passar er medans vi andra krigar tillsammans.

Förmodligen hade jag väl ändå förlorat er med tiden så det var kanske ändå det bästa ?

 

Förutom M för där var det faktiskt mitt fel.

Och henne och hennes galenskaper saknar jag än idag.

Synd att det blev som det blev för vi 4 var ett grymt litet gäng och hade så jädra ball tillsammans.

 

Men men allting har sin mening, antar jag .

Även om man inte alltid kan se den .

 

Nu ska jag dra mig till jobb :)
Får köra idag, då det händer lite saker efter jobb och jag har bråttom ;)

Nu hoppas jag bara på det bästa för det hade varit så nice om jag ror hem det jag har planerat denna vecka :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards