Niican

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Denice Lundahl - 17 augusti 2010 10:35

Ehm vet inte riktigt vart jag ska börja.

Men kan börja med at säga att jag är en människa som kämpar för det jag vill ha !

Vill jag verkligen ha något så ger jag inte upp så lätt..

När jag var yngre så var jag och en tjejkompis bästa vänner.

Vi spendera varje dag ihop och när vi inte var med varandra då prata vi i telefon.

Vi var supertajta tills en dag då hon fick pojkvän.

Då strunta hon i mig bara mer och mer.

Märk väl i 10 månader kämpa jag för vår vänskap utan att hon gav något tillbaka.

Jag försökte få henne att förstå , jag försökte få henne att bry sig och ge mer.

Men ingenting fick jag tillbaka.

Efter 10 månader gav jag upp.

Kanske var det fel men jag kämpade förgäves och efter tio månader hade jag ingen ork att kämpa längre.

Där försvann en väldigt stor men förmodligen inte så stark vänskap.

Jag gjorde mitt yttersta för att vi inte skulle förlora varandra men tillslut fanns det inget att hålla kvar vid längre.

Jag HATAR att förlora mina nära vänner.

Det gjorde så ont i mig och jag vägrade till en början att inse att det var över.

Inte ville jag förlora min bästa vän men vad hade jag för val ?
It takes two to tango.

Jag ger inte upp mina vänner så lätt, jag kämpar för vår vänskap.

Men du gav bara upp. DU har velat att vår vänskap ska ta slut.

Jag kan inget göra längre.

Jag känner mig inte tillräcklig.

Jag har bett om ursäkt för mina ord trots att du inte kunde erkänna ooch be om ursäkt för din del.

Sist när jag gjorde fel så gjorde jag ALLT för att det skulle återgå till det vi hade förr.

Och det gjorde vi.

Men denna gången är det inte ENBART mitt fel och jag kan inte längre kämpa när du redan har gett upp.

Jag fick försvara mig inför min mamma och min syster för DU såg ledsen ut.

Men detta är fortfarande DITT val !

Och vill du välja att gå din väg så är det upp till dig.

Det hade sett annorlunda ut om jag hade fått bestämma.

Men om du nu är så ledsen och det gör så ont då hade du kämpat istället.

Det hade i alla fall jag gjort !

Men alla är vi olika.

Tycker bara inte att man har rätten att beklaga sig när man gjort valet själv .

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards