Niican

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Denice Lundahl - 13 januari 2011 19:42

Hade det varit mycket lättare.

Om saker och ting vore annorlunda.

Då hade det inte längre varit förbjudet.

Då hade det kunnat vara precis som i tanken.

Då hade allting som man vill ska hända kunnat hända.

Allt som man drömt om hade kunnat bli verklighet.

Man hade inte längre behövt hålla tillbaka, stå emot eller motarbete det som håller på att ske.

Utan då hade allt kunnat ske och man hade kunnat få vara glad och lycklig utan att känna massa skuld.

Då hade det inte längre varit fel och drabbat oskyldiga människor.

Men ibland kan något som är SÅ fel kännas SÅ rätt och något som är SÅ rätt kännas SÅ fel.

Konstigt men sant.

Många gånger önskar man att saker och ting vore lättare, många gånger önskar man att saker och ting vore annorlunda.

Men det kanske finns en dold anledning till varför det är just som det är.

Ibland undrar man varför saker och ting sker.

Ibland får man svaret, ibland förblir man ovetande.

Kanske finns det en mening med allt som sker, kanske inte.

Det är ingen som vet...

Frågan är då bara, hur vet man om man gör rätt eller fel?
Vilken väg man ska gå ?
Hur många broar man skall bränna?
Hur långt man ska gå ?

När är det värt att gå dem ?

Hur mycket man är villig att offra ?
Vad ska man offra ?


Ingen annan har svaret , mer än DU !

Du sätter upp dina egna regler och principer.

Sen lever du efter dem eller väljer att bryta dem.

Vissa saker vet inte ens du, det vet ingen.

Det är något som man får leva med helt enkelt.

ALLT du KAN styra får du styra.

Det andra får du överlåta till Ödet :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards