Niican

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Denice Lundahl - 11 maj 2011 20:20

Och jag vet om att detta inlägg inte kommer uppskattas.

Jag har skrivit om det förr, sagt min mening och visat vart jag står.

Och jag vet att folk har tagit åt sig och känt att jag pratat om dem.

För mig handlar det inte om att peka ut en viss person utan jag nu när jag kommer blogga om detta så kommer det vara rent allmänt.

Utan att det är en pik osv till någon speciell.

Känner ni att ni vill kommentera så gör ni det men jag måste få ta upp detta igen.


Om någon av er som tar åt er av detta vill kommentera så svara mig gärna på hur tänker ni, vad tänker ni ? Tänker ni överhuvudtaget ?


Det är numera ett faktum att allt yngre tjejer väljer att skaffa barn.

Med sina pojkvänner eller utan sina pojkvänner.

Jag kommer aldrig förstå mig på dem som tvingar på en kille ett barn.

Och det spelar ingen roll om det är ens pojkvän man tvingar eller en kille som man bara träffar.

OM man vill ha barn så mycket så se till att den ANDRE också vill det.

Sker det av ett misstag så får ni ta ett gemensamt beslut.

Och snälla tjejer skyll inte på det var inte planerat och jag vill inte göra abort.

Då får man se till att det inte händer från första början !!!!

Sen att man skaffar barn med någon man varit tillsammans med i 4 månader osv det är bara idioti.

Hur tänkte ni ?

Du känner inte ens personen som gjort dig gravid är det inte ganska korkat att då väljer skaffa barn ihop med honom då?

Har dagens tjejer ingenting bakom pannbenet eller ?

Man börjar undra.

I alla fall skit i det.

Detta har jag bloggat om förr.

Nu kommer det till något ännu värre.

Inte nog med att dessa korkade tjejer och killar väljer att skaffa ett barn.

NEJ NEJ NEJ det räcker inte.

Nu förtiden skaffar dem ETT till efter det FÖRSTA.

Bara det att det 9/10 ggr är med deras NYA kille/tjej.

Det är helt fantastiskt att man kan vara så korkad.

Tänk att vara 21 år och tvåbarnsmamma.

Och barnen har inte samma pappa, starkt jobbat flicka lilla.

Seriöst vad försiggår inne i ert huvud ?

Och ett annat exempel.

Man har först en tjej, väljer att skaffa barn.

Det tar slut under graviditeten (bara det säger en hel del )

Blir ihop med nästa tjej inom kort och med ett barn på bara någon månad så födds det nya barnet med den nya tjejen.

Tvåbarnspappa på mindre än ett år, helt fantastiskt.

Hur fan tänker man när man gör såhär ?

22 år gammal och tvåbarnspappa med två olika mammor till sina två barn.

Jaha och när detta inte håller då ?

Det tar slut efter något år och man finner en ny tjej.

Tredje barnet med tredje mamman osv.

Vill man inte längre växa upp med en och samma person ?

Skaffa barn med en och samma man/kvinna ?
Är det inte längre viktigt att hålla ihop sin familj ?
Få barn med samma person och låta barnen växa upp med båda föräldrarna under samma tak ?

Jag kan inte förstå hur ni tänker.

Jag vet hur längtan efter barn kan vara, jag har den själv.

Den har varit sjuk stark hos mig länge.

Men jag blir väl för fan inte dum i huvudet för det ?

Tappar allt vett och förstånd ?

Det kommer en dag då tiden är inne och jag också kommer få mina egna små mirakel.

Men inte med vem som helst och inte bara sådär.

Man kan inte förutspå vad som kommer ske men jag ska i alla fall känna att jag vill leva med denna mannen och ha känt så VÄLDIGT länge.

Och varit med honom i några år innan vi väljer att skaffa barn.

Så jag känner honom väl.

Och när det känns rätt , bra och vi är redo så kan vi bilda vår egna lilla familj :)



Så om det är någon som ändå tänker kommentera så kan ni ju berätta vad ni tänker, hur ni tänker osv.

För det kommer jag aldrig kunna förstå.


Förlåt men jag kan inte sitta och hålla tyst när jag blir irriterad på att folk inte tänker.

Det är ett BARN ingen leksak.

Så tänk då lite för fan...

Och att ingen i personen/personernas omgivning reagerar tycker jag är helt sjukt.

Om någon av mina vänner kommit till mig efter hon/han träffat sin tjej/kille i 4 månader och sagt att dem ska ha barn då hade jag fått panik.

Jag hade helt ärligt sagt vad jag tyckte och tänkte och försökt få dem att tänka om.

Jag hade inte kunnat glädjas med dem när jag tycker att deras val är helt gaalet..

Tyvärr och jag tycker det är synd om ni inte haft någon i er omgivning som försökt leda er tillbaka på rätt väg igen utan varit lika förblindade som ni.



Men men jag ska inte säga mer. 

Nu är det upp till er hur ni vill ta detta inlägg...


Im ouuuuuuut /Denice Sölvgren Lundahl :)


Av Denice Lundahl - 11 maj 2011 13:04

We should be lovers.
We can't do that.

We should be lovers, and that's a fact

But nothing, will keep us together.

 

 

Undra vem du egentligen försöker övertala.

Dig själv eller andra ?

Kanske inte är lika tydligt för alla men jag tycker att det knappast kunde varit mer tydligt.

Det märks att du är osäker och därav försöker du övertyga dig själv med massa ord osv .

Men tyvärr är det nog ingen som går på fasaden du försöker spela upp.
Tråkigt men sant.

 

 

Handlingar säger mer än ord.

Man kan säga precis vad som helst men det är ens handlingar som kommer bekräfta om ens ord är sanna eller bara en rad av lögner.

Så om man verkligen vill bevisa något, gör det med en handling och inte bara massa ord :)

 

 

Solen skiner, det är varmt ute och allt flyter på som det ska :)
Det är fantastiskt :)

Idag efter jobb tror jag att jag ska myyyysa en hel del :)
Underbara onsdag :)

 

 

Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards