Niican

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Denice Lundahl - 23 maj 2011 21:35

Och det var inte som det är.

Det blev inte som det skulle.

Och det skulle inte bli som det blev.

Ja jag vet helt enkelt inte . . .




I alla fall så sägs det att man kan tyda drömmar.

Och jag drömmer för ofta att jag tappar tänder.

Detta är jätte hemskt att drömma om.

Men det sägs också att det betyder att någon ska dö.

Och det är fan ännu värre.

Jag hoppas innerligt att detta inte stämmer och att någon slipper dö.




Och från det ena till det andra pågår det en hel del diskussioner just nu.

En av diskussionerna vi hade idag var naturliga men vackra tjejer.

Jag tycker att när man ser en tjej tex på stan med rufsigt hår och utan smink och man tittar på henne och tänker "Gud jag önskar att jag också kunde vara sådär vacker utan att ens anstränga mig " det är en VACKER tjej.

Helt naturlig men ändå jätte söt.

En tjej som spenderat timmar framför spegeln kan vara jätte vacker men vad döljer sig egentligen bakom allt smink och alla hårprodukter ?

Hon kan vara hur vacker som helst med smink men jag skulle inte önska att jag vore så vacker som henne.

För då hade det också krävts av mig att stå framför spegeln i timmar och fixa mig varje dag.

Hade jag haft ork,tid eller lust till det ?
Neej det hade jag inte plus hade jag inte velat att sminket påverka mitt utseende så mycket att man knappt skulle känna igen mig utan smink.

Smink förändrar ens utseende oavsett om man använder mycket eller lite.

Men om man bara använder lite så kan man fortfarande se en stor del av människan bakom sminket.
Det kan du inte om du är sminkad till tusen.

Och om man använder mycket smink blir ju förändringen också mycket större med smink än utan.

Du blir som en annan människa då du tar bort sminket.

Och jag hade inte velat att folk tyckte att jag såg ut som två olika personer med och utan smink.

Fast kanske någon som tycker ?
Ingen som sagt något i alla fall.

Bara Bebis som sa att jag såg annorlunda ut men att jag var mycket sötare utan smink, den lilla gullungen :)

I alla fall kom vi fram till att de tjejer som lyckas se vackra ut utan massa smink och hårprodukter är egentligen de tjejer som verkligen är vackra :)




Im ouuuuuut / Denice Sölvgren Lundahl :)



Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards