Niican

Alla inlägg under januari 2011

Av Denice Lundahl - 17 januari 2011 18:42

Är det viktklass och åldersgräns på busungarna ;)

 

 

Mogna BÄÄÄ är fortfarande a big NO NO !

Oavsett vad du säger Tusche Lusche.

Det kan ha skett ett omedvetet misstag.
Eller misstag och misstag , bra saker är inga misstag MEN omedvetet var det i alla fall ! :)

Kanske ska kalla det för ett undantag istället.

MEN märk väl att det fortfarande var OMEDVETET !

Haha så sluta plåga mig Luusche.
Jag tänker redan på det dag som natt, natt som dag...

HAHA neeej nu jävlas jag bara :)

Lite ångest kanske jag har, haha.

Fan vad jag är dum alltså.

Asche Basche som min före detta SMO bruka säga.

Henne hade jag behövt just nu.

Henne hade jag kunnat dela detta med utan att bli dömd.

Någon som hade varit lika galen som mig och gillat det lika mycket som jag.

Hahaha det var tider förr, när vi dagen efter en fest satt och prata över pannkakor.

Då vi skratta till tusen och levde oss tillbaka till gårdagen :)

Jag saknar min Smo, mitt egna lilla minustecken :(

Men men life is a bitch and then you die, som Bebis brukar säga :)

Hahaha åh vad jag älskar mina underbara vänner, hoppas ni alla vet det :)

 

 

Åh så mycket jag tycker om mina små änglar på dagis.

Man får massor av kärlek varje dag :)

Det är så sjukt underbart.

Min svans som vi brukar kalla henne.

Om man frågar henne vems hennes favorit är så säger hon NIC :)
Och frågar man då vem NICS favorit är så svarar hon med sitt eget namn.

Åh min underbara flicka :)

Och alla mina nya barn är också helt fantastiska.

Ja jag älskar att spendera varje dag med dessa små liv :)

 

 

Och mina underbara kollegor..

Haha en av dem var lite smått galen idag när hon drog ut min tröja och titta på mina boppar.

Så säger hon : Ja men dem syntes ju.

Haha klockren kommentar.

Och strax efter: Jag tycker dem har blivit större.

HAHA du gulliga människa :)

Hon gav mig även komplimanger idag om hur snygg jag var :)

Tack min älskade älskade arbetskamrat :)

 

Åh idag har jag känt den lilla söööta bebisen igen :)
Tror jag kommer känna det ganska ofta nu förtiden :)

 

 

Im ouuuuuuuut / Denice Lundahl Sölvgren

Av Denice Lundahl - 16 januari 2011 17:32

Dagarna går snabbt, veckorna går snabbt , månaderna går snabbt.

Tiden bara flyger iväg..

Jag hinner inte med.

Jag vill stanna upp för ett slag, slå ifrån tiden och bara vara.

Om så bara för ett litet slag.

Så man hinner andas, se sig omkring, och fånga alla intryck.

Ta vara på vissa underbara tillfällen och hinna känna efter hur och vad man känner.

Men tiden stannar inte för mig.

Den bara rusar iväg och jag hinner knappt smälta allt som händer och sker.

Jag vet inte längre vilken dag det är eller vilket datum.

För mig gör det detsamma.

Jag vet när söndagen är kommen för det är min ENDA lediga dag på HELA veckan.

Jag har nu jobbat väldigt intensivt i snart 3 månader och kommer bli samma sak i 2 månader till.

OM inte värre.

Men jag ska kriga.

Jag ska ta mig igenom dessa månader och sen ska jag unna mig själv något välbehövt och njuta av lite ledig tid :)

 

 

För övrigt har jag jobbat i helgen.

Kollade på cup i skurup idag.

Jag säger inget så har jag inget sagt ;)

Haha sen åkte vi en snabbis in till pappa.

Pussa på mina små älsklingar eller ja mest Kevin för Elias är inte jätte glad för att pussas :)

Nu är jag äntligen hemma.

Meningen är att jag ska städa men jag fastna här.

Får väl sätta fart :)

 

 

Förresten kunde jag i fredags känna bebisen, sjukt underbar känsla :)

Jag njöt till tusen :)


 

Im ouuuuuut / Denice Sölvgren Lundahl

 

Av Denice Lundahl - 13 januari 2011 19:42

Hade det varit mycket lättare.

Om saker och ting vore annorlunda.

Då hade det inte längre varit förbjudet.

Då hade det kunnat vara precis som i tanken.

Då hade allting som man vill ska hända kunnat hända.

Allt som man drömt om hade kunnat bli verklighet.

Man hade inte längre behövt hålla tillbaka, stå emot eller motarbete det som håller på att ske.

Utan då hade allt kunnat ske och man hade kunnat få vara glad och lycklig utan att känna massa skuld.

Då hade det inte längre varit fel och drabbat oskyldiga människor.

Men ibland kan något som är SÅ fel kännas SÅ rätt och något som är SÅ rätt kännas SÅ fel.

Konstigt men sant.

Många gånger önskar man att saker och ting vore lättare, många gånger önskar man att saker och ting vore annorlunda.

Men det kanske finns en dold anledning till varför det är just som det är.

Ibland undrar man varför saker och ting sker.

Ibland får man svaret, ibland förblir man ovetande.

Kanske finns det en mening med allt som sker, kanske inte.

Det är ingen som vet...

Frågan är då bara, hur vet man om man gör rätt eller fel?
Vilken väg man ska gå ?
Hur många broar man skall bränna?
Hur långt man ska gå ?

När är det värt att gå dem ?

Hur mycket man är villig att offra ?
Vad ska man offra ?


Ingen annan har svaret , mer än DU !

Du sätter upp dina egna regler och principer.

Sen lever du efter dem eller väljer att bryta dem.

Vissa saker vet inte ens du, det vet ingen.

Det är något som man får leva med helt enkelt.

ALLT du KAN styra får du styra.

Det andra får du överlåta till Ödet :)

Av Denice Lundahl - 10 januari 2011 12:41

but I'm perfectly good at it ;)

 

 

Ja vad ska jag skriva om ?

Jag tog ut två semesterdagar förra veckan, tisdag och onsdag :)

Mesta dels för att jag mådde jätte dåligt på måndagen och ville vila upp mig.

Dock blev det inte bättre utan mådde dåligt resten av veckan.

Inte förrän i lördags mådde jag ändå helt okej.

Så då körde jag ner till pappa M, delade ut julklappar och prata lite.

Sen hem till Pappa L som var ensam med barnen.

Där var jag sen fram till klockan tio ungefär då jag begav mig till Ystad för att jobba på Lite Mer.

Men fyfan vilken dålig natt jag hade.

Gick inte alls bra.

Jag har aldrig sett dess like...

Men men jag kriga natten igenom och så blev jag väckt tio i elva av pappa.

Vi åt frukost sen kriga vi oss igenom skurups istäckta gator fram till Elisabeths jobb.

Inte jätte lätt att dra vagnen samtidigt som man ska koncentrera sig på att inte trilla.

Men pappa såg väldigt rolig ut när han höll på att halka titt som tätt så jag kunde inte hålla mig från skratt, haha :)

Sen kriga vi oss hem efter en stund där och pappa körde iväg.

Älskade Kevin somna på min mage och Elias satt fint och titta på tv.

Dock var jag också jätte trött och ville slumra till men det kunde jag inte.

Så kämpa med att hålla mig vaken och njöt av att ha det lilla livet sovandes på min mage :)
Haha sen körde jag hem till Tusche och så kom Bebis och Göran.

Blev lite prat och filmmys :)
Åh vad jag älskar mina vänner, så så så mycket <3

Ni är bäääääst :)

 

 

Gud vad det känns tomt när man kommer hem och är alldeles ensam.

När man har haft någon hos sig i flera flera dagar och sovit med någon varje natt så blir det ganska tomt sen när man är ensam helt plötsligt.

Inte för att jag har problem med att vara själv, jag gillar det :)
Men det blir väldigt tomt den första dagen när där inte är någon vid ens sida när man ska sova eller när man vaknar.

Ingen som är hos en hela tiden..

Man vänjer sig snabbt vid sällskapet faktiskt...

 

 

Jag förstår mig inte på dig.

Du förstår nog inte ens själv.

Dina ord säger så mycket, är så många och så starka.

Men dina handlingar säger precis tvärtom.

Hur ska jag då veta ?
Hur ska jag då tolka saker och ting ?
Hjälp mig istället att se det jag inte ser.

Vilseled inte mig utan visa den rätta vägen.

Säg inte till mig att gå höger om du vet att jag borde gå vänster.

Hjälp mig istället för stjälpa mig ..

För bådas skull så var bara ärlig, säg sanningen.

Våga stå för det och säg rakt ut hur det ligger till istället.

Snälla jag ber dig, gör det för min skull i alla fall...

Det är det minsta du kan göra . . . .

 

 

 

Im ouuuuut / Denice Lundahl Sölvgren

Av Denice Lundahl - 4 januari 2011 13:03

Dit ingen annan kan ;)

     

Av Denice Lundahl - 2 januari 2011 12:52

2010 har väl varit relativt bra år.

Jag har förlorat någon och funnit någon annan.

Jag har gjort saker som jag borde / inte borde.

Jag har tagit steget och flyttat hemifrån :)

Ja jag har gjort en hel del, full gång som vanligt ;)



2011 har börjat helt fantastiskt :)

2 dagar in och vi har redan syndat på alla möjliga sätt.

HAHA we are crazy but you like it ;)

Åhh jag får nog äntligen bilen som jag länge haft i min tankar, wiihooo ;)
Dags att byta bort gamla bettan.

Nytt år, nya möjligheter.

 Ut med det gamla och in med det nya ;)

Haha nu får vi hoppas på ett helt fantastiskt år med många nya galenskaper.

Och kanske lite mer sömn.

Sovit kanske 7 timmar på två dagar.

Så har en del att ta igen , haha ;)

Men vi får helt enkelt hoppas på det bäääästa .


Vill tacka alla mina fantastiska vänner och ALLA andra som var delaktiga i nyårsfirandet :)

Dag som natt ;)



Svar på kommentaren : Kan du leta upp var jag skrivit att jag ska dricka ?
Bara intressant att veta vart du fått det ifrån :)




Jag avslutar med att säga Kokobom smurf smurf ;)




Im ouuuuuuut / Denice Sölvgren Lundahl 




  

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards