Niican

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Denice Lundahl - 2 december 2011 07:38

Människor utger sig för att vara något dom inte är..

Försöker berätta för andra hur man ska vara / göra trots att man inte är eller gör så själv.

Spelar duktiga att dom tjänar sina egna pengar och betalar allt själv.
Fast man vet att dom kräver av sina föräldrar att dom ska betala saker osv..

Skärp dig/er !
Utge dig/er inte från att vara en person som du/ni inte är ...



Skitsamma :)

En sak jag VERKLIGEN inte gillar är SNÅLA människor.

Jag klarar inte av det.

Förlåt.

Du/Ni kan kalla er ekonomiska om ni vill , det är bara ett finare ord för snål..

Jag kan inte förstå hur man kan vara snål då jag själv är en ganska givmild person..

Det har jag fått ifrån min underbara mamma som ger ALLT till andra.

Hon bryr sig inte om hon inte själv har något kvar så länge ANDRA har det bra..

Älskar dig för det :)
Även om du borde tänka på dig själv lite oftare..

I alla fall står inte ut med människor som tex ska ha tillbaka en 10.

Eller personer som är snåla mot tex sina nära och kära.

En liten bit dör inom mig varje gång jag ser ett par handla på maxi och så delar dom upp sina varor.

För fan.. 

Om man är tillsammans ska man väl ändå inte behöva dela upp sina varor ?

Jag och mina vänner delar inte ens upp våra varor.

Jag har aldrig bett någon av mina vänner att betala bensin till min bil (Eftersom det nästan alltid är jag som kör)

Jo om vi ska köra iväg till tex gbg eller sthlm osv..

Men aldrig för att jag ska köra dom nånstans eller hämta dom.

Jag kör folk överallt och tanken att dom skulle betala skulle aldrig ens slå mig.

Förstår mig inte på folk som ber sina vänner betala..

Sorry men det är bara min åsikt.

Jag är ingen snål människa..

Vet inte hur mycket pengar jag lagt ut på mina vänner.

Ska vi tex festa och någon har lite pengar, då offrar jag mig och betalar inträde så denna personen kan gå med ut.

Dock kan jag vara snål när det gäller att handla saker till mig själv.

Haha jag kan inte handla saker för flera tusen till mig själv.

Då får jag ont i hjärtat..

Dock kan jag göra det till andra :)
Jag ÄLSKAR att ge, det är det bästa som finns.

Se hur glada och tacksamma andra blir.

Men men alla är inte som jag, tyvärr.

Tror världen hade varit en bättre plats om inte det fanns dessa snåla/ekonomiska personerna :)



Nej fredag idag och allting är som det ska :)
Ha en trevlig helg mina vänner :)
Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl 

 



Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards