Niican

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Denice Lundahl - 14 december 2011 12:55

 I'll find someone like you . . .

 

Måste ha den meningen med eftersom det var den meningen som fick tanken att slå mig.

Fick mig att tänka om.

Kanske ser vi på saker på fel sätt.

Det vi söker efter är kanske fel.

 

När vi t.ex träffat någon, tyckt om den personen och spenderat mycket tid med henne/honom.

Sen så slutar man ses, då jämför vi alla kommande personer med just denna personen.

Och med det man hade med den personen.

Men det kanske är fel ?
För det finns ju en anledning till att det tog slut, att det inte funkade, att man valde att lämna varandra.

Kanske borde man söka efter motsatsen istället då ?

 

Varför fortsätter vi söka efter det vi hade ?
Det vi hade fungerade jue inte.

Det vi hade var varken bra eller starkt nog.

Varför vill vi då söka detsamma och låta det hända igen ?
Istället för söka efter motsatsen som då logiskt sätt borde vara bättre och starkare ?

 

Jag tror man tänker fel.

Även jag..

Jag tror också jag måste börja söka mig till motsatsen istället.

Hade världens sötaste kille i somras men tydligen hur bra vi än klicka så var det något som inte stämde överens..

Så kanske är det inte det som jag egentligen vill ha ?

Kanske måste jag släppa det och tänka om.

Se mig om efter något som är raka motsatsen istället..

 

Jag vet faktiskt inte men värt ett försök :)
Vi får helt enkelt se...

 

 

Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards